میزبانی استان قزوین از ۷ هزار گردشگر در نوروز

 معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی قزوین از ورود ۷ هزار گردشگر به استان و اسکان آنها در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی الموت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نادر محمدی  معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان گفت: با شیوع ویروس کرونا و مشاهده کرونای انگلیسی در استان دعوت و تبلیغ سفر به استان قزوین در ایام نوروز ممنوع بود، اما استان آمادگی کامل برای میزبانی گردشگران را داشت و نظارت کاملی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی تأسیسات گردشگری، بنا‌های تاریخی و موزه‌ها انجام می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری عنوان کرد: از ۲۸ اسفندماه خدمات گردشگری آغاز شده و تا پایان نوروز نیز ادامه دارد.

وی افزود: تا به امروز حدود ۷ هزار گردشگر وارد استان شده و در هتل‌ها، هتل اپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی الموت ساکن شدند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به شرایط کرونا امسال شرایط میزبانی در مدارس، چادر و امکان غیر رسمی از گردشگران محقق نشد و ما از گردشگران می‌خواهیم به هیچ‌عنوان در اماکن غیر رسمی اقامت نکنند.

وی ادامه داد: پارسال وضعیت گردشگری استان صفر بود و امسال نیز وضعیت گردشگری استان نسبت به سال ۹۸ بسیار کاهش داشته است.

محمدی با اشاره به وضعیت بازدید از ابنیه تاریخی بیان کرد: به علت شرایط ایجاد شده تنها تعداد از ابنیه‌های تاریخی که امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ان‌ها وجود دارد میزبان گردشگران هستند.

وی گفت: با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی موزه‌های استان با ظرفیت ۱۵ نفر آماده ارائه خدمات به گردشگران هستند.

این مسئول در پایان بیان کرد: تاکنون ۲۲۰ مورد نظارت توسط نیرو و کمیته‌های نظارت برای بررسی وضعیت شیوه نامه های بهداشتی انجام شده است و این فعالیت‌ها تا پایان تعطیلات به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار