حمله هواپیماهای بدون سرنشین یمنی به فرودگاه بین المللی ابها/ پهپاد آمریکایی در مأرب ساقط شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ظهر امروز هواپیما‌های بدون سرنشین یمنی به فرودگاه بین‌المللی ابها عربستان حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی در حساب توئیتری خود اعلام کرد: در جواب به تحریم و محاصره همه‌جانبه یمن، ظهر امروز هواپیما‌های بدون سرنشین یمنی فرودگاه بین‌المللی «ابها» عربستان را مورد هدف قرار دادند. نوع این پهپادها قاصف «۲ کی» بود که دقیقا به هدف برخورد کردند.

او افزود: عملیات‌ ما تا پایان محاصره یمن توسط دشمن ادامه خواهد داشت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین اعلام کرد پدافند هوایی ارتش یک فروند پهپاد آمریکایی MQ۹ متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال انجام مأموریت خصمانه در آسمان استان مأرب بود، با موشک مناسب سرنگون کرد.

او در این باره افزود: سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از سوی یک موشک مناسب انجام شده که هنوز اطلاعاتی از آن فاش نشده است. هواپیمای آمریکایی در حالی که مأموریت های خصمانه را در استان مارب انجام می داد، سرنگون شد.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار