کلرادو، یکه‌تاز در تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا

بررسی‌ها نشان می‌دهد ایالت کلرادوی آمریکا در تیراندازی‌های مرگبار در سال‌های اخیر سهم بالایی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد ایالت کلرادوی آمریکا سهم بزرگی از تیراندازی‌های مرگبار سال‌های اخیر در این کشور را به خود اختصاص داده است.

پس از تیراندازی اخیر در این ایالت که ۱۰ نفر قربانی گرفت، رجوع به آمار و ارقام دهه‌های اخیر نشان می دهد این ایالت همواره جز ایالت‌های با درصد بالای تیراندازی مرگبار بوده است. در ادامه فهرستی از شش تیراندازی با بیشترین تعداد قربانی در کلرادو ارائه می‌شود.

مه ۲۰۱۹
در تیراندازی ۷ مه ۲۰۱۹ یک دانش آموز کشته شد، در حالی که ۸ نفر دیگر زخمی شدند. دو فرد ضارب دستگیر شدند و به دلیل قتل در دادگاه محاکمه شدند.

تیراندازی تورنتون، ۱ نوامبر ۲۰۱۷

در اول نوامبر ۲۰۱۷ یورش به یک فروشگاه در کلرادو توسط ضارب مسلح منجر به کشته شدن سه نفر شد. ضارب قبل از فرار از محل، قربانیان را در نزدیکی صندوق هدف قرار داد.

۲۷ نوامبر ۲۰۱۵

تیراندازی سال ۲۰۱۵ کلرادو اسپرینگز در زمان جشن هالووین اتفاق افتاد. ضارب در حالی که اسلحه گرم حمل می‌کرد، به سه کشته شلیک کرد. بعداً این فرد در تیراندازی از سوی پلیس کشته شد.

تیراندازی آرورا، ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲

این تیراندازی مرگبار که جان ۱۲ نفر را گرفت در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ رخ داد. جیمز هولمز، عامل این حادثه، در نمایش نیمه شب فیلم "شوالیه تاریکی برمی خیزد" به روی مردم آتش گشود. به غیر از ده کشته، وی ۷۰ نفر را زخمی کرد. این تیراندازی دومین تیراندازی مرگبار در این ایالت پس از کشتار کلمبین است.

دسامبر ۲۰۰۷

تیراندازی به دو نهاد کلیسایی در آروادا و کلرادو اسپرینگ منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن پنج نفر شد. فرد مسلح با شلیک به سر خود خودکشی کرد.

قتل عام دبیرستان کلمبین، ۲۰ آوریل ۱۹۹۹

در تیراندازی کلمباین دو دانش آموز به دبیرستان کلمبین هجوم برده و ۱۲ دانش آموز و یک معلم را کشتند. هر دو قاتل نوجوان کشته شدند؛ و در تازه‌ترین مورد، شب گذشته در تیراندازی در یک فروشگاه در منطقه تیبل میسا در شهر بولدور واقع در ایالت کلرادو، چندین نفر کشته و زخمی شدند. طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی پلیس آمریکا، در پی وقوع این حادثه ۱۰ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار