بقعه امامزاده علی ابن اسحاق(ع) محور فعالیت‌های فرهنگی در سروستان

سروستان یکی از شهرستانهای تاریخی و صنعتی استان فارس است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی با وجود امامزادگان جلیل القدری چون علی ابن اسحاق(ع)، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سروستان شهری تاریخی در ۸۰ کیلومتری شیراز و محدود به شهرهای جهرم و فسا است،  شهری باسابقه تاریخی طولانی که از کهن‌ترین شهرهای استان فارس محسوب می شود .

سروستان با قرارگیری در محور ارتباطی جنوب دارای موقعیت ترانزیتی ویژه‌ای است.

در ادامه معرفی بقاع امامزادگان مدفون در استان فارس، این هفته به بقعه‌ای کوچک در یکی از روستاهای شهرستان سروستان رسیدیم.

امامزاده سید علی‌ابن اسحاق(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) است که نسب شریف ایشان، با پنج واسطه به امام زین‌العابدین(ع) می‌رسد.

  آستان مقدس  امامزاده سید علی‌ابن اسحاق(ع) در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سروستان و در روستای تاریخی و زیبای کته گنبد و در ۵۰۰ متری جاده اصلی واقع شده است. این بقعه که از بناهای دوران قاجار است دارای فضایی دلنشین و سرشار از معنویت است و در دهه اخیر نیز مرمت و بازسازی شده است.

مقبره امامزاده علی بن اسحاق سروستان، سالانه زیارتگاه  بی‌شماری از زائران بوده و هر ساله در ایام محرم و عید نوروز پذیرای زائران زیادی از سراسر استان و کشور است.

برپایی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شهرستان سروستان در جوار این امامزاده بوده و  محفل دائمی انس با قرآن کریم، نمایشگاه دائمی کتاب، حلقات معرفتی و روشنگری بخشی از این برنامه ها است که به طور ثابت در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط ویژه روستای نفت خیز کته گنبد، انتظار می‌رود توسعه این امام زاده مورد توجه ویژه مسئولان شهرستان سروستان و استان فارس قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.