برگزاری ۲۶ جشنواره روستایی در گلستان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان از برگزاری ۲۶ جشنواره روستایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان با بیان این خبر گفت: این جشنواره‌ها در نوروز ۱۴۰۰ در راستای نمایش آداب و رسوم سنتی، بازی‌های بومی محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی، گویش، و توانمندی‌های فرهنگی اقتصادی روستا‌های استان گلستان برگزار می‌شود.

او افزود: متولی جشنواره‌ها دهیاری ها، شورای روستایی و فعالان اجتماعی روستا‌ها هستند و با نظارت بخشداری‌ها و هماهنگی اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان در راستای برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان برنامه‌ها را برگزار می‌کنند.

علی نصیبی با بیان اینکه در هر بخش یک روستا میزبان برگزاری جشنواره می‌باشد افزود: این جشنواره‌ها از سوم الی دوازدهم فروردین در ۲۶ نقطه استان برگزار می‌گردد و حداکثر زمان برگزاری جشنواره در هر روستا و بخش ۲ الی ۲/۵ ساعت می‌باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان تاکید کرد: مخاطب جشنواره‌های امسال گردشگران نبوده و حاضران در برنامه روستاییان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشند. همچنین هدف از جشنواره‌ها ایجاد نشاط اجتماعی، معرفی آداب و رسوم و توانمندی‌های روستایی استان گلستان و جلوگیری از فراموشی میراث معنوی روستاهاست.

او تصریح کرد: این جشنواره با مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در فضای باز برگزار می‌گردد. ضدعفونی محل برگزاری جشنواره قبل از اجرای مراسم، چینش صندلی‌ها با فاصله گذاری مناسب و الزام افراد به استفاده از ماسک، بخشی از الزامات برگزاری این جشنواره هاست.

علی نصیبی در پایان گفت: شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در روند اجرای برگزاری جشنواره‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نظارت لازم را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار