برگزاری جشنواره نوروزگاه در پارک پیشکوه تربت حیدریه

شهردار تربت حیدریه گفت: امسال جشن نوروزگاه در پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه برگزار می‌شود.

سعید اکبریان شهردار تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، امسال در لحظه تحویل سال در جوار مزار شهدای گمنام باغ ملی خواهیم بود و سال جدید را با تمسک و توسل به شهدا آغاز خواهیم کرد.

او افزود: همکاری‌های لازم در خصوص ساماندهی مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی شهر بویژه نورپردازی و گل آرایی مجموعه قطب الدین حیدر، رباط طبسی، رباط علیا و خانه تاریخی امینی را داشته ایم و رباط طبسی، موزه مردم شناسی و مزار قطب الدین حیدر در طول ایام نوروز باز خواهند بود.

شهردار تربت‌حیدریه به برگزاری جشنواره نوروزگاه ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به سال سخت کرونایی که بر همشهریان گذشته و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است، با هدف ایجاد نشاط، شادابی و فرح افزایی در شهروندان و از طرفی برپایی جشن‌های ماه شعبان به ویژه ولادت حضرت مهدی (عج)، شهرداری تصمیم گرفته برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری در پارک جنگلی پیشکوه برگزار کند.

اکبریان بیان کرد: این جشنواره با مشارکت انجمن‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌ها و کمیته‌های ورزشی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سمن‌های زیست محیطی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: نوروزگاه ۱۴۰۰ شامل مجموعه برنامه‌هایی هست که در دو بخش دسته بندی شدند، بخش اول بازارچه سوغات و صنایع دستی تربت حیدریه است که از روز ۳۰ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعالیت خواهد کرد.

شهردار تربت‌حیدریه تاکید کرد: بخش دیگر برنامه‌ها، جشنواره‌های رقابتی مانند جشنواره بادبادک ها، جشنواره نقاشی، جشنواره کاردستی، جشنواره ماهی قرمز، جشنواره سبزه آرایی، جشنواره کیک و دسر و پاتوق‌ها و گذر‌های فرهنگی هستند که از روز چهارم نوروز تا ۱۳ نوروز، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعالیت می کنند، مهمترین برنامه این جشنواره برپایی جشن بزرگ ولادت امام زمان (عج) در شب ولادت آن حضرت خواهد بود.

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.