سنگینی کفه فروش سهام در بورس مازندران

بیش از ٨٦٠ میلیارد ریال سهم در آخرین هفته فعالیت بورس منطقه‌ای مازندران معامله شد که ٨٢ درصد ارزش معاملاتی مربوط به فروش سهام بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آخرین هفته کاری بورس منطقه‌ای مازندران در سال ۹۹ در حالی رقم خورد که در مجموع ٨٦٩ میلیارد ریال سهام معامله شد تا بازار سرمایه استان در هفته پایانی سال کاهش ٦٠ درصدی معاملات نسبت به هفته پیش را شاهد باشد.

هفته گذشته بورس مازندران با رشد ٣٥٠ درصدی در معاملات مواجه بود و ارزش معاملاتی این بازار به بیش از ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال رسیده بود، این هفته تعداد ١٠٧میلیون و ١١هزار و ٥٣٧ سهم معامله شد که کاهش ٣٨ درصدی نسبت به هفته قبل داشت.

کفه ترازو معاملات در بورس منطقه‌ای مازندران برای سومین هفته متوالی به سمت فروش سهام بود و برای نخستین بار در یک سال اخیر ٨٢ درصد ارزش معاملات در سبد فروش قرار گرفت و فعالان بازار سرمایه استان تنها ١٨ درصد ارزش معاملات هفته را در سبد خرید ریختند.

شاخص قیمت نیز این هفته رشد چشمگیری داشت و با رشد ١٠٠ هزار و ٧٧٩ واحدی به پله یک میلیون و ٣٠٧هزار و ٦٥٨ واحد رسید که در چهار ماه اخیر بی سابقه بود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.