یک زن مسلمان رئیس جمهور تانزانیا شد

برای اولین بار یک زن مسلمان در کشور تانزانیا به مقام ریاست جمهوری رسید.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، برای اولین بار در تاریخ تانزانیا، یک زن مسلمان رئیس جمهور این کشور شد.

«سامیه صلوحی»، معاون رئیس جمهور تانزانیا است که پس از درگذشت «جان ماگوفولی» جانشین وی شد؛ بنابراین وی اولین زن مسلمان محجبه‌ای است که متصدی پست ریاست جمهوری یک کشور در قاره آفریقا می‌شود.

صلوحی ۶۱ ساله در رشته مدیریت عمومی در دانشگاه منچستر انگلیس تحصیل کرده است. وی سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان معاون ماگوفولی انتخاب شد.

براساس قانون اساسی تانزانیا، صلوحی تا پایان دوران ریاست جمهوری ماگوفولی، سال ۲۰۲۵، منصب ریاست جمهوری تانزانیا را برعهده خواهد داشت.

ماگوفولی از روز ۲۷ فوریه در ملاء عام ظاهر نشده بود و برخی گمانه زنی‌ها درباره ابتلای وی به ویروس کرونا مطرح شده بود. با این حال، مقامات رسمی ۱۲ مارس منکر بیماری وی شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
اتفاقا خانمها در کارها پر کارتر .صادق تر و موفق تر هستند
و کمتر به دنبال اختلاس و احتکار و دزدی ووو هستند
من از این بابت خیلی خوشحالم
اینشاله به دنیا نشان خواهند داد که زن مسلمان در همه کاری موفق و الگوی زنان خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
در اسلام ناب محمدی ص، بِدعَت به معنی نوآوری در اعمال یا اعتقادات دینی است به گونه‌ای که در قرآن و سنت رسول الله ص و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان نباشد.
اولا این که زن نیست یه مرد روسری کرده سرش چون اگه زن بود رئیس جمهور نبود مگر قحط الرجال اومده توی کشورشون واقعا زن باشه فاتحشون خوندست خداوند جل جلاله مردان خردمندان بصیر را مدیران و محافظان خانواده هاشون و جامعشون قرار داده است در جایی در قرآن کریم نیامده است که زنان را مدیران و محافظان خانواده ها و جامعتون قرار داده ایم این زن بدعت در دین اسلام ناب محمدی ص آورده است بلا به دور چه شود . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
بدعت ز روی حادثه پشت هدی شکست
شیطان خلاف قاعده رجم شهاب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
عجب اتفاقا دنیارومردان دارن اداره میکنن گندزدن به دنیااگربانویی جایی ریاست ومدیریت کندمطمین باشیدکه هزاربرابرمردقدرت تصمیم گیری ومدیریت داره خیالتون راحت دلواپس نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
خخخخخخخخ مرده روسری کرده سرش
آخرین اخبار