گروسی غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای IR-4 در نطنز را تأیید کرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش این نهاد مبنی‌بر غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای IR-4 از سوی ایران را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی، امروز (چهارشنبه) گزارش اخیر این نهاد مبنی‌بر غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژ‌های IR-۴ از سوی ایران در «نطنز» را تایید کرد.

گروسی به اعضای سازمان بین‌الملل انرژی اتمی گفت: «ایران از سانتریفیوژ‌های IR-۴ برای غنی‌سازی گاز هگزا فلوراید اورانیوم تا ۵ درصد استفاده می‌کند.»

پیش‌تر آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده بود «ایران غنی‌سازی اورانیوم را در سایت هسته‌ای نظنز با سانتریفیوژ‌های پیشرفته نوع دوم خود آغاز کرده است.»

طبق این گزارش که ادعا می‌شود از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو ارائه شده است، آژانس در روز ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند) آغاز گازدهی ایران به آبشار ۱۷۴ عددی از سانتریفیوژ‌های IR-۴ را که پیش‌تر در سایت غنی‌سازی اورانیوم نصب شده بود با گاز هگزا فلوراید اورانیوم، تایید کرده است.

گروسی همچنین حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران را برای دستیابی به توافق معتبر ضروری دانست و گفت: «تفاهم با تهران فرصت‌های دیپلماتیک را برای بازگشت به توافق هسته‌ای فراهم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار