باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تشتِ اعتبار جذب هیئت علمی‌ها از پشتِ بام افتاد

اخباری درباره تلاش برخی‌ها برای جذب فرزندانشان به عنوان هیئت علمی به گوش می‌رسد که اعتبار فرآیند جذب هیئت علمی‌ها را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وثوق و اعتبار را در هر کجای مجموعه آموزش عالی که نتوان یافت در جذب هیئت علمی‌ها و اساتید دانشگاه‌ها می‌توان آن را جستجو کرد. جذب اساتید در دانشگاه‌ها همواره در دهه‌های گذشته جزو مسیر‌های صعب العبوری بوده که همگان بر صحت و اعتبار آن اذعان داشته و آن را به عنوان رکن رکین علم، توسعه و پیشرفت به حساب می‌آورده اند، اما به تازگی اخباری از تلاش برخی از اساتید، هیئت علمی‌ها و موسسان بعضی دانشگاه‌ها از تلاش برای جذب فرزندان خود به عنوان هیئت علمی منتشر شده که نه تنها خدشه‌ای جبران ناپذیر بر بدنه علمی کشور وارد آورده بلکه باعث افتادن تشت اعتبار جذب هیئت علمی‌ها از پشت بام شد.

موسسان برای فرزندانشان تقاضای جذب هیئت علمی می‌کنند

محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم اظهار کرد: در پاره‌ای از موارد موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام می‌کنند که برای جذب فرزندان موسسان خود اعلام نیاز به جذب هیئت علمی می‌کنند.

رضوان طلب  درباره سوال نمایندگان مجلس از وزیر علوم مبنی بر طولانی شدن جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دلیل طولانی شدن جذب این افراد، گفت: مصداق را مشخص کنند تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

او ادامه داد: پیش از این که هیئت‌های اجرایی دانشگاه‌های مادر به پرونده‌های مؤسسات غیرانتفاعی رسیدگی می‌کردند این مشکل وجود داشت، زیرا دانشگاه‌های مادر خود را مکلف به رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان واحدهای دیگر نمی‌دیدند. از ۲ سال پیش که ما هیئت‌های اجرایی استانی را صرفاً برای رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان عضویت در مؤسسات غیر انتفاعی ایجاد کردیم دیگر چنین چیزی بر حسب آمار و اطلاعات ما وجود ندارد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به یکی از مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های غیر انتفاعی، بیان کرد: معمولاً اشکال مؤسسات غیر انتفاعی این است که حتی پس از تأیید ما هم فرد را به کار نمی‌گیرند یا اصولاً اعلام نیاز آنان مربوط به یک فردی است که از قبل خودشان تعیین کرده‌اند.

رضوان طلب ادامه داد: همچنین گاهی اعتراف می‌کنند که ما این اعلام نیاز را برای مجوز استخدام فلان فرد که مثلاً فرزند یکی از اعضای هیئت مؤسس ماست داده‌ایم و گر نه نیاز به عضو هیئت علمی نداشتیم.

مشکل  جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی هم وجود دارد

علی آهومنش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی مطرح شده برای تلاش موسسان دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای جذب فرزندان خود به عنوان هیئت علمی، گفت: وقتی این مسائل درباره دانشگاه‌های غیرانتفاعی مطرح می‌شود باید با ارائه آمار و اطلاعات دقیق بیان شود که چند درصد موسسان دانشگاه‌های غیرانتفاعی به این کار اقدام کرده‌اند.

آهومنش ادامه داد: بیان چنین تفسیری از سوی مسئولان وزارت علوم مستلزم این است که آمار  ارائه شود تا مشخص شود موسسان دانشگاه‌های غیر انتفاعی فرزندانشان را به عنوان هیئت علمی جذب کرده‌اند یا خیر. البته اگر فرزندان اعضای هیئت موسس دانشگاه شرایط لازم برای استخدام را نداشته باشند باید دانست که چگونه مرکز جذب اجازه شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی را به آن‌ها می دهد.

او تاکید کرد: معنی سخنانی که برخی مسئولان وزارت علوم بدون ارائه آمار بیان می کنند را نمی دانیم. وقتی اطلاعاتی ارائه می شود باید قید شود که به عنوان مثال  یک درصد، دو درصد، پنج درصد، ۱۰ درصد و یا ۲۰درصد هیئت علمی‌های دانشگاه‌های غیر انتفاعی به دنبال جذب فرزندان خود در دانشگاه هستند.

آهومنش گفت:  جای سوال دارد که آیا در  دانشگاه‌های دولتی به دلیل اینکه هیئت موسس ندارند این اتفاق نمی‌افتد؟ در این دانشگاه‌ها هم به فرض، نماینده و مدیرکل توصیه می‌کنند شخصی در یک دانشگاه استخدام شود و مسئولان دانشگاه هم تلاش می‌‌کنند تا فرد مورد نظر استخدام شود. چگونه این حادثه فقط در غیر انتفاعی ها اتفاق می‌افتد و در دانشگاه‌های دیگر اتفاق نمی‌افتد؟ این مسئله خودش جای بحث دارد.

شکافی عمیق در جذب هیئت علمی‌ها که کسی زیر بار آن نمی رود

هر ساله فراخوان جذب هیئت علمی از سوی مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم منتشر می شود و در این فراخوان معمولا هر سال یک هزار نفر البته به گفته مسئولان برگزاری جذب می‌شوند. فراخوان‌هایی که فقط آغاز آن مشخص است و از انجام آن خبری نیست و فقط تعدادی زیادی دانش آموخته که مغزهای علمی کشور به حساب می آیند در آنها شرکت می کنند و در نهایت بعد از گذشت مدت زمان مدیدی در فرخوان سال بعد و بعدتر شرکت می‌کنند و در نهایت هم بعد از چند سال از به بن بست خوردن و حتی جواب عدم پذیرش را گرفتن روی از جذب برمی‌گردانند. فراخوانی که شاعبه‌های زیادی پیرامون آن شکل گرفته و دانشگاه‌ها عمدتا فرد مورد نظر را از قبل مشخص می‌کنند و آن فرد در فراخوان شرکت کرده و در نهایت دانشگاه نام او را به عنوان پذیرفته شده اعلام می‌کند. 

افرادی که نام‌هایی از آن‌ها در خود زنی مسئولان مطرح می شود. گاهی اخباری از وجود رانت در پذیرش اعضای هیئت علمی و کسانی که به توصیه و سفارش بر کرسی هدایت دانشجویان تکیه می‌زنند، شنیده می‌شود. اخباری که به تازگی رنگ تلاش پدر و مادران هیئت علمی و موسسان دانشگاه‌های غیر دولتی را به خود گرفته است. اطلاعاتی که با بیان آن‌ها مسئولان هیئت ممیزه جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بر آن صحه گذاشتند و قبول کردند که همیشه افرادی با توصیه و سفارش و به بهانه  اینکه فرزندان هیئت علمی و موسس دانشگاه هستند تلاش برای جذب آن‌ها را انجام می دهند. تلاش‌هایی که به گفته خودشان در دایره آن جای خالی صلاحیت نیست. البته در پازل رانت بازی باید به پشتِ بی پناه جمعیت کثیر مقابل آن‌ها که اتکایشان نه وابستگی خونی و بند «پ» که تنها ویژگی آن‌ها علم است و علم، نظری انداخت. جمعیتی که اگر در ماراتون جذب، ترازوی عدالت نقش داشت قطعا دچار حذف سیستماتیک و برنامه ریزی شده نمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
ولی من رو به این دلیل که همسرم عضو هیات علمی است علیرغم داشتن رزومه خوب و نیاز دانشگاه جذب نکردند دلیل مخالفت هم این بود که دانشگاه قانونی داره مبنی بر اینکه زن و شوهر همزمان نمیتونند در یک دانشکده عضو هیات علمی باشند.
France
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
دانشگاه غیرانتفاعی در کشوری که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی بیکار هستند چه معنی دارد. باید همه جمع شوند تا نظم و انضباط و ارزش گذشته مدارک دانشگاهی برگردد.
Iran (Islamic Republic of)
هیات علمی
۱۷:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه تایید می کنم. همه چیز دست رئیس دانشگاه است اگر بخواهد می شود اگر نخواهد با یک بهانه ای رد می کند. هیات اجرائی جذب دانشگاه همه کاملا زیر نفوذ رئیس دانشگاه است. اینکه چیزی نیست هیات ممیزه که ارتقای اساتید را مشخص می کند هم به نوعی دست رئیس دانشگاه است. با مهندسی کردن آرای دانشکده ها و تعداد معاونین انتصابی رئیس دانشگاه، هیات ممیزه عملا توسط رئیس دانشگاه اداره می شود. افرادی هم که جذب یا بورسیه می شوند معمولا دارای سطح تحصیلی پایین از دانشگاه آزاد و غیره هستند. دیدم که طرف با معدل دکتری 15 که عملا مشروط به حساب میاد توسط دانشگاه به عنوان هیات علمی جذب شده است.
مرکز جذب وزارت علوم هم فقط نظاره گر است...چون همه پرونده ها بالاخره از زیر دست اینها می گذرد.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر پورصمد
۱۷:۱۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
برای اینکه ابهامی وجود نداشته باشه، با مصداق عرض می کنم، آقای دکتر پیری رییس دانشگاه بناب، در سال ۹۳ با حذف بسیاری از متقاضیان بسیار شایسته تر از همسر خود و عدم صدور اجازه بررسی پرونده آنها، همسر خود را که فارغ التحصیل رشته ریاضی از دانشگاه آزاد بناب بود به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه بناب جذب نمود. مدارک در صورت نیاز قابل ارائه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
آقای دکتر رضوان طلب یکی از مصداق ها، جذب همسر رئیس دانشگاه بناب می باشد!
این مورد را که خود جنابعالی و سازمان بازرسی کشور در جریان دقیقش هستید که ایشان با چه شرایطی جذب شده اند!! بنظر جنابعالی چرا علیرغم اثبات تخلفات صورت گرفته کاری انجام نشد؟؟ یا این مورد هم باید از طریق مجلس پیگیری شود؟!
Germany
محمدرضا رضوان طلب
۰۲:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام و تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه
متأسفانه وزیر نالایق حمایت کامل از این فرد متخلف دارند و علیرغم کشف موضوع توسط هیات اجرایی جذب و پیگیری های لازم، وزیر علوم نه تنها شخصا دستور به ارتقاء این زن و شوهر جاعل داد بلکه در کمال تعجب درصدد برخورد با عاملان کشف این تخلف بی شرمانه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
کاش آزمون رسمی ملاک جذب برای اعضای هیأت علمی دانشگاهها قرار بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
پارسال جذب هیت علمی شروع شده هنوز به مرحله مصاحبه نرسیده. بعد امسال دوباره جذب گذاشتید تا پول بگیرید.
موردی معرفی کنیم؟!خودتون به سامانه دسترسی ندارید ببینید؟! دانشگاه ساری یکی از این موردهاس. یک دانشگاه کاملا دولتی. 1 سال و نیمه هنوز پرونده ها معلقه. بازم هستند اگر بخواین ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۶:۵۳ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
بنده اگر در این مملکت کاره ائی بودم بدون درنگ در برخی از این گروه های آموزشی را می بستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
چندسالی است که گرفتن خانم در دانشگاهها مد شده است.
دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه زنجان بیشتر از آشنایان یا دانشجویان خودشان جذب می کند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
من خودم کسی هستم که از بس دیدم استخدام ها در کشور برای هیات علمی شدن کاملا پارتی بازیه، تصمیم گرفتم از ایران برم، الان دو جای دنیا برای هیات علمی شدن باهام موافقت کردن و انشالله چند ماه دیگه خواهم رفت. شما هم اگه کسی می دونه برا خارج کشور اقدام کنه، چون راحت تر از ایرانه، و حقوق و مزایاشونم که فوق العاده س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
اولاً، جوجه را آخر پاییز میشمارن!!
ثانیاً، فاز منفی بیش از حد نده!!
ثالثاً، غلط املایی دارید، فارسی شما نیاز به تمرین داره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام کافیه شما خوب نگاه کنید حتی لازم نیست سرتون را بچرخانید، از این موارد خیلی زیاد هست. مثلا در دانشگاه اصفهان دختر رییس دانشگاه با هزار پارتی بازی هیات علمی شده است در حالی که کسانی که رقیب ایشان برای جذب بودند رزومه بسیار قوی تری از ایشان داشتند. با چند برابر مقاله بیشتر. الان هم که هیات علمی هستند توانایی چاپ مقاله به اندازه یک دانشجو عادی را هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام،
بنظر میرسد که متاسفانه برجی بصورت عمد اراده تخریب وجهه اعضای محترم هیات علمی را در سر دارند و با بیان مطالبی که گاها بسیار عجیب بنظر میرسد و یا بصورت بسیار برجسته تری در دیگر ارگانها نیز مشاهده می شوند به این موضوع دامن می زنند. البته این گونه رفتار در تخریب وجهه معلمان محترم نیز قبلا رخ داده! البته منکر موارد نادرست در برخی قسمتهای نیستم، ولی بنظر اکثر این قشر وظیفه ای که بهعهده داشته اند را انجام میدهند که رشد علمی و فناوری و اموزشی کشور گویای این مورد است.
امیدوارم که با بیان مواردی که در مقایسه با خروجی این گروه فعال قابل چشم پوشی است، باعث بی انگیزگی نشویم،
جا دارد که یاداور شویم که تقریبا همه تحصیل کرده های این کشور عزیز از خروجی دانشگاه های این کشور هستند.
پس بهتر است با کمی تامل در این مورد صحبت کنیم.
با ارزوی سالی بسیار خوب و سرشار از موفقیت برای همه مردم عزیز ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
احتمالا شما هم از اون عزیزانی هستید که به ژن خوب اعتقاد دارند، چون در قشر دانشگاهی گروهی هستند که اعتقاد دارند بله این افرادی که ما انتخاب می کنیم نخبه هستند و حق دارند بدون رقابت با سایرین جذب هیئت علمی بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
چرت و پرت. فکر کنم خوابید!!!!
همه چی پارتی بازی. دانشگاه ها خروجی خودشان را هم قبول ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه زیاد داریم ولی استاد که استاد باشد کم داریم . چرا ؟ چون خروجی دانشگاه باید دانشجوباشد . دانشجویی که واقعا دانشجو است و می تواند کار کند و تولید داشته باشد . مشکل یک درخت و حلقه پیچیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
بنده در دانشگاه آزاد شهرستان خلخال تحیل کردم و رشتهر تحصیلیم مهندسی نرم افزار بود اما متاسفانه با اساتید درجه 3 و 4 مواجه بودیم که مردک دکترا داشت ولی هیچکونه سوادی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
این مملکت گوشه گوشه اش دلیل برای ناامیدی و افسردگی هست. در دانشگاه های دولتی برای جذب فرزندان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه به عنوان نیروهای غیر هیئت علمی هم امتیاز وجود دارد. من با معدل کارشناسی ارشد ۱۹، استعداد درخشان بودن و داشتن چندین مقاله علمی پژوهشی مراجعه کردم به من گفتن ۳۰۰ نفر از فرزندان این عزیزان در صف جذب هستن وقت خودتون رو تلف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و احترام،
لطفا مستند صحبت فرمایید، کدان دانشگاه و برای چه سمتی؟ لطفا دقیق بفرمایید تا امکان رسیدگی وجود داشته باشد.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۷ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام
لطفا کمی دقیق و واقعیتر صحبت کنید! یعنی ۳۰۰ نفر از فرزندان اساتید برای شغل مورد نظر شما کاندید بوده اند!!!
خیلی عجیب بنظر می رسد.
ایا در دیگر ارگان ها اینگونه نیست؟
امیدوارم همه صادق و خیر اندیش باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه شهید چمران اهواز که خودم فارغ التحصیل هستم و با چشم خودم دیدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
پیام را دقیق بخوانید گفتم برای مشاغل غیر از هیئت علمی مثل کارشناس آموزشی، پژوهشی، کتابدار و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
در دانشگاه‌ها هم مثل بقیه سازمان‌ها مشکلات وجود دارد. اما اخیرا ظاهرا دستهایی پشت پرده برای تخریب کامل دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برنامه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
این تشت وبقیه ی تشت ها خیلی وقته افتاده ولی بعضی ها رسوایی را دستاورد!!!! جا میزنند مثل گل های خورده وزده!!!! ودستاورد«هیچ»را فتح الفتوح جازدن!!! و...
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۳۰ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
صدای این تشت چندین سال است گوش عالم را کر کرده است بجز مسئولین محترم وطنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
فرزندان اعضای هیات علمی با سهمیه وارد دانشگاه می شوند، پس از فارغ التحصیلی اگر نتوانند استخدام شوند با سفارش به صورت شرکتی در دانشگاه ها در مشاغل غیر خدماتی بکار گرفته می شوندو به سرعت تبدیل وضعیت می شوند بدون ازمون استخدامی
Germany
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
کثیف تر از آدم دروغگو وجود نداره. یک سند بیار که فرزند هیات علمی دارای سهمیه هست
France
امیر
۲۱:۵۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
بزرگوار وقتی چیزی را نمی‌دونید بیان نکنید. فرزندان اساتید هیچ وقت سهمیه قبولی نداشته اند و ندارند. فقط حق جابجایی داشتند به شرط‌ها و شروطها که با جنجال رسانه ای عده ای دروغگو لغو شد. الان دانشجو با یک گواهی پزشکی قلابی انتقال میگیره اما برای انتقال فرزند عضو هیات علمی به شرط کسب ۹۰ درصد امتیاز آخرین فرد دانشگاه مقصد، این همه جنجال درست شد. متاسفم برای مردمی که خیلی راحت فریب می خورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه فقط در ایران است که بدون ثبت نام و احراز هویت می‌توان هر دروغی را به نام شاهد و اطلاعات موثق به خورد مردم داد.
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۰:۱۲ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام. بله بسیار درست است. متاسفانه من خودم یکی از کسانی هستم که به رغم داشتن رزومه علمی و پژوهشی بسیار خوب متاسفانه به دلیل نداشتن پارتی دچار مشکل در جذب شده ام. جالب است که من از سوی بنیاد نخبگان حمایت می شوم و نامه حمایت جذب بنیاد را هم دارم که درواقع همان جایزه شهید دکتر شهریاری است. اما متاسفانه به من گفتند بنیاد نخبگان که نامه زده خودش هم شما را جذب کند. این جوابی است که من از مسولین یکی از دانشگاه های بزرگ گرفتم. از باشگاه خبرنگاران خواهش می کنم پی گیری بفرمایید من حاضر به مصاحبه هستم و مواردی برای گفتن دارم که اگر شخص وزیر علوم هم بشنود تعجب می کند از این روند جذب هیات در دانشگاه ها. شخص وزیر علوم دستور داده اند که با نخبگان برای جذب همکاری بیشتری شود اما متاسفانه برای نامه و معرفی نامه بنیاد هیچ ارزشی قائل نیستند. جالب اینجاست یکی از همان اساتید دانشگاه با من تماس گرفتند که چگونه شما از این سهمیه برخوردار شدید چون برای یکی از آشنایان خودشان می خواستند اقدام کنند. واقعا چه کسی باید صدای ما قشر نخبه را بشنود. به من گفته می شود مهاجرت کنید اما چرا من از سرمایه این کشور رشد کردم و الان که باید مفید باشم بروم برای کشورهای غربی کار کنم؟ داستان زندگی من داستانی است که گریه هر شخصی را در میاورد. بیش از 30 مقاله با ایمپکت بسیار بالا دارم حتی برخی مقالاتم برای اولین بار از ایران در آن ژورنال به چاپ رسیده است اما من را جذب نمی کنند و به جای ما یک سری افراد را که واقعا از لحاظ علمی بسیار ضعیف هستند را جذب می کنند. از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم پی گیر باشید چون واقعا دارند ظلم می کنند. جناب رئیسی کجا هستید که ببینید این بی قانونی ها را؟ چرا قوه قضائیه به این جریان ورود نمی کند؟ حتی ما را تهدید می کنند که حق شکایت هم ندارید..... بیایید با ما مصاحبه کنید تا آگاه سازی شود در مورد فساد در دانشگاه ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
من باور می کنم، چون به چشم خودم دیدم خواهر من برای دانشگاه تهران اقدام کردند و نامه ای که ارسال کردند رو کارمندان جذب دانشگاه تهران گم کردند هر چقدر هم پیگیر شدیم هیچ جوابی ندادند شرایط رفتن به تهران را هم نداریم دستمان به هیچ جا بند نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۵۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
متاسفانه خیلی ناراحت کننده است
در همین قسمت سمت چپ صفحه در قسمت صدای مردم اقدام کنید شاید پیگیری شد
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۶:۱۱ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
خواهشمندم رسیدگی کنید یا راهنمایی کنید. حتی یک دانشگاه دیگر بدون اطلاع دادن به من پرونده را روز 27 اسفند دقیقا اخرین روز کاری 99 مختومه اعلام کردند بدون هیچ دلیلی و منتقی. آخه چرا مسولین به فکر مانیستند. 5 سال ازدواج کردیم اما هنوز به دلیل عدم شاغل بودن نتوانستم یک زندگی معمولی را برای همسرم فراهم کنم. آرزوی بچه دار شدن داریم اما مگر بدون شغل می شود فرزند آورد؟ چرا همش شعار می دهید؟ دانشگاه محل تحصیلم تمامی جوایز پژوهشی و آموزشی را به من دادند اما الان برای جذب به بهانه های مختلف پرونده را رد می کنند. من دو مقاله در دومجله با ضریب تاثیر 24.5 و 15 به چاپ رساندم که تعداد ایرانی هایی که در این دو مجله مقاله دارند کمتر از انگشتان دست است. این مقالات را در این و با بدترین شرایط مالی نوشتم به امید جذب هیات علمی. به خدا قسم پارسال تمامی تعطیلات کرونا را مشغول نگارش مقاله بودم به امید هیات علمی شدن اما الان به راحتی ما را حذف می کنند. مشابه من خیلی زیاد است. من کوچکترینم و خواهش میکنم اگر کسی این پیام ها را مطالعه میکند و مسولیتی دارد یا مسولی را می شناسد حتما پی گیری کند. چرا هر دانشگاهی یک قانون دارد؟ چرا تمامی دانشگاه تحت یک قانون فرآیند جذب را بررسی نمی کنند؟ چرا بازرسی وزارت علوم پی گیر نمی شود. متاسفانه مراجعه کردم برای پی گیری پرونده و مسول دانشگاه که استاد هم هست با بی احترامی کامل با من برخورد کرد و حتی تماس گرفتن با گروه مربوطه و گفتند که حق پی گیری کارشون را ندارند و نباید به ما مراجعه می کردند. این وضعیت یک انسانی است که پس از 10 سال تحصیلات دانشگاهی دکتری گرفته و حتی احترام او را حفظ نمی کنند. خواهش می کنم پی گیر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
فقط مونده بود که قشر فرهیخته (نمای) دانشگاهی پارتی بازی کنن که اینا هم کردند تا از قافله عقب نمونن !!!
آخرین اخبار