برخورد قانونی با تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگلی در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: با هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل آتش سوزی، تخریب، تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی مصمم است و با تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگلی اعم از آتش سوزی، تخریب، تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب برخورد قانونی می‌شود.

پاتو افزود: امسال در مجموع به ۷۷۴ پرونده اراضی تخریبی، تصرفی، چرای غیرمجاز، قطع اشجار و بوته کنی در مجامع قضایی این شهرستان رسیدگی و در کل هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز مطالبات ناشی از خسارات این تخلفات از افراد متخلف اخذ شده است.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: جنگل‌های این شهرستان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین همیاران طبیعت (محافظان افتخاری) می‌توانند مطابق فرم فوق، گزارشات خود را کتباً به نزدیک‌ترین واحد منابع طبیعی (مهاباد، خلیفان) تحویل دهند.

پاتو از شهروندان خواست تا هرگونه تخلفات حوزه‌های منابع طبیعی را از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و_۲۴، ۴۲۲۲۹۹۲۳ به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.