مهاجرت معکوس به روستا‌های دلیجان با اجرای طرح‌های عمرانی

اجرای طرح‌های عمران روستایی در روستا‌های شهرستان دلیجان مهاجرت به روستا‌ها معکوس شده است.

فدایی بخشدار مرکزی شهرستان دلیجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از اجرای طرح‌های عمران روستایی با اعتبار۹۰میلیارد ریال در روستا‌های شهرستان دلیجان در سال ۹۹ خبرداد و گفت: اجرای این طرح‌ها موجب بهبود وضعیت اقتصادی رفاهی روستائیان ومهاجرت معکوس درروستا‌ها شده است.

فدایی افزود: انجام۲۸هزارمترمربع سنگ فرش معابر، احداث چندسالن ورزشی روستایی، طرح‌های آبرسانی جدول گذاری و احداث کانال، احداث ۱۵پل ارتباطی، رفع نقاط حادثه خیز و مشارکت در ساخت مدارس، غسالخانه و مساجد را از جمله طرح‌های عمرانی در روستا‌های منطقه عنوان کرد.

او ساخت غسالخانه و مساجد را از جمله طرح‌های عمرانی در روستا‌های منطقه عنوان کرد که اجرای آن‌ها موجب بهبود وضعیت اقتصادی رفاهی روستائیان ومهاجرت معکوس درروستا‌ها شده است.

بخشدار مرکزی دلیجان بیان کرد: سال ۹۹ در بخش مرکزی شهرستان دلیجان پروژه‌های عمرانی بسیاری با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین اجرا وبه بهره برداری رسیده و بیش از ۳۰هزار متر مربع معابر اصلی روستا‌ها آسفالت شده است.

او با بیان اینکه تمامی روستا‌های بخش مرکزی دلیجان از نعمت برق، گاز و آب شرب سالم بهره‌مند هستند اظهار کرد: پوشش شبکه مخابراتی و اینترنت پرسرعت در۹۰ درصد روستا‌ها انجام شده ودر ۱۰درصد باقی مانده در دست پیگیری واقدام است.

فدایی با بیان اینکه تعداد روستا‌های بخش مرکزی دلیجان ۳۵روستا است گفت: این بخش ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری از جمله بقاع متبرکه، آثارطبیعی وتاریخی، خانه‌های بومگردی و روستا‌های نمونه گردشگری دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.