وقوع ۴۷ حادثه در چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۴۷ رخداد و حادثه طبیعی در این استان ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پارسال ۷۳ مورد خسارت طبیعی در استان رخ داد که این میزان در سال ۹۹ با ۳۵.۶ درصد کاهش به ۴۷ مورد رسید.

او افزود: بیشتر رخداد‌ها و حوادث استان در سال ۹۹ کاهشی بود و فقط زمین‌لرزه و آتش‌سوزی روند افزایشی داشته است.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: ترکیدگی لوله انتقال نفت مارون در سرخون و زمین لغزش روستای افسرآباد شهرستان اردل مهمترین رخداد‌ها و حوادث طبیعی استان در سال ۹۹ بود.

او ادامه داد: میزان خسارت حادثه ترکیدگی لوله انتقال نفت مارون در سرخون یک‌هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال و خسارت زیست‌محیطی آن نیم میلیون دلار برآورد و اعلام شد.

کیانی گفت: امسال خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، سیل، بارندگی و زمین لرزه در استان یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود که از این میزان حدود ۲۰ درصد برابر ۲۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی تامین شد.

او افزود: برای جبران خسارت‌های حوادث طبیعی احتمالی چهارمحال و بختیاری در سال آینده ۳۹۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

کیانی اضافه کرد: امسال ۹۷ مانور شامل ۵۲ مانور آموزشی و تمرینی، ۳۰ مانور غیر عملیاتی، ۱۰ مانور عملیاتی و پنج مانور توجیهی در استان برگزار شد.

او ادامه داد: طرح اقدامات آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ فعال است.

کیانی گفت: در این طرح کنترل برنامه‌های چهارشنبه آخر سال، مشخص کردن سه رده جانشین در دستگاه‌های اجرایی، برقراری کشیک‌های شبانه‌روزی، ارتباط مستمر با کشیک مدیریت بحران و خودداری از برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار