ستاد تنظیم بازار خراسان شمالی خبر داد ؛

اعلام قیمت میوه عید نوروز در خراسان شمالی

محمود قنبری گفت: کار توزیع ۶۰۰تُن سیب و پرتقال آغاز و با قیمت تعاونی به مردم عرضه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان شمالی در سی و چهارمین نشست خود قیمت هر کیلوگرم سیب تنظیم بازار را ۹۵هزار ریال و هر کیلوگرم پرتقال را نیز ۱۰۵هزار ریال تعیین کرد که از امروز باغداران استان هم در ۱۰نقطه مشخص شده توسط شهرداری‌ها بدون واسطه توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید 


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در این نشست گفت: تعداد بازرسان طرح تشدید بازار استان با کمک گرفتن از نیرو‌های دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار افزایش پیدا می‌کند.

محمود قنبری  گفت : با توجه به این که تعداد بازرسان در طرح تشدید نظارت از بازار استان کم است هر یک از دستگاه‌های عضو موظف هستند پنج نفر از کارکنان خود را در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت قرار دهند تا تعداد بازرسان به ۵۰نفر برسد.

او افزود : هر نوع قطعه بندی مرغ در مغازه‌ها تخلف است و باید بازرسان توجه کنند و با توجه به طرح تشدید بازرسی‌ها متولیان به گونه‌ای عمل کنند که این طرح ملموس باشد و دیده شود.

او  از اداره کل تعزیرات و بازرسان خواست تا به گزارش‌هایی که در مورد تخلف در توزیع مرغ اعلام شده است توجه کنند و افزود: قیمت مرغ در خراسان شمالی کمترین نرخ را در کشور دارد ،در حالی که در طول سال نیاز روزانه مرغ در استان چهار تن بود اکنون به هشت تن رسیده است.

قنبری تاکید کرد:در استان نرخ نان، تخم مرغ و مرغ از دیگر نقاط کشور کمتر است که نشان دهنده هماهنگی بین اجزای تولید و توزیع است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت :  با آغاز طرح تشدید بازرسی‌ها در استان تا کنون ۱۵پرونده تخلف گرانفروشی در رابطه با مرغ و چهار پرونده تخلف نیز در رابطه با روغن تشکیل شده است.

علی وفا خواه افزود: از مردم می‌خواهیم تخلفاتی را که در بازار مشاهده می‌کنند گزارش کنند .

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.