خبرهای تلخ از چهارشنبه سوری مازندران

در حالیکه از مردم خواسته شده بود از شرکت در مراسم چهارشنبه پایان سال خودداری کنند خبرها حکایت از بروز حوادث در برخی شهرهای مازندران دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، چهارشنبه سوری مراسمی که هر ساله باعث خسارت های جانی و مالی بسیاری برای افراد و خانواده ها می شود و دو سالی است که همانند شمشیر دولبه کار می کند از یک طرف مصدومیت های ناشی از انفجار ترقه و جراحت های جبران ناپذیر و از سویی دیگر حضور ویروس ناخوانده کرونا که به گفته مسئولان تجمعات اینچنینی فرصتی برای درگیر شدن افراد به این بیماری مهلک است.

در مازندران اگرچه به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران آمار مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال در سال‌های ۹۶ ، ۹۷ و 98 به ترتیب ۱۲۴ ، ۹۴ و 5 نفر بود و کاهش چمشگیری داشت اما حادثه به هر حال اتفاق افتاد

انفجار ماده محترقه در دست یک نوجوان در محمودآباد

روابط عمومی مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد انفجار ماده محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در روستای زنگی کلا از توابع کلوده شهرستان محمودآباد سبب آسیب شدید به انگشتان دست این نوجوان شد.

این مصدوم پس از اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان شهدا شهرستان محمودآباد منتقل شد.

مصدومیت پیرمرد ۸۰ ساله در رامسر

روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد انفجار مواد محترقه در کتالم رامسر سبب آسیب به چشم پیرمرد ۸۰ ساله شد.

این مصدوم نیز توسط آمبولانس کتالم به بیمارستان امام سجاد رامسر منتقل شد.

دو حادثه با دو مصدوم در بهشهر

پسربچه ۱۱ ساله ساکن التپه بهشهر به دلیل افتادن در آتش ، دچار سوختگی شد و توسط آمبولانس خلیل شهر به بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر منتقل شد.
در حادثه دیگر در قنبرآباد بهشهر انفجار ماده محترقه در کف دست راست پسر ۱۵ ساله سبب زخمی شدن او و انتقال مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا منتقل شد.

حادثه برای یک خانم در آمل

روابط عمومی مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد خانم ۵۵ ساله‌ای در روستای بوران آمل نیز به دلیل آسیب به زانو مصدوم و با حضور سریع  اورژانس آمل  به صورت سرپایی درمان شد


خطر آسیب به دست جدی است
خطر آسیب و از دست دادن عضو خصوصا دست‌ها در مراسم چهارشنبه سوری جدی است، حادثه در سلمانشهر جنب شهرک امیر سبب مصدوم شدن اقای ۳۶ ساله از ناحیه دست شد.

این مصدوم نیز با آمبولانس سلمانشهر به بیمارستان امام خامنه‌ای عباس آباد منتقل شد.

استقرار ۱۹ دستگاه امبولانس اورژانس جهت امداد رسانی به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال

دکتر لعلی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه بابل، از آماده باش کامل تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، همچنین استقرار ۵ دستگاه آمبولانس در نقاط پرترد و حادثه خیز و همچنین اماده باش Eoc، دیسپچ و mcmc خبر داد و گفت: تاکنون یک مورد حادثه آسیب دیدگی به چشم با سوختگی درجه یک برای مصدوم آقای ۴۰ ساله در رابطه با چهارشنبه آخر سال در بابل حادث شده است.

مصدومیت ۷ نفر تا ساعت ۲۳ امشب

دکتر یحیی صالح طبری رئیس اورژانس مازندران گفت تا ساعت ۲۳ امشب ۲۶ اسفند ۶ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه سوری توسط اورژانس به بیمارستان‌های مختلف استان منتقل شدند و یک نفر به صورت سرپایی مداوا شد.

براساس همین گزارش نوجوانان بیشترین مصدومین این حوادث بودند.

 

افزایش تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال به ۱۶ نفر

یحیی صالح طبری رئیس مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا پایان امشب تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال در مازندران به ۱۶ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه انگشت یک مصدوم در حادثه انفجار ترقه قطع شده است و برخی مصدومان نیز از ناحیه چشم، صورت ، دست و پا آسیب دیدند ، افزود: ۱۴ نفر از مصدومان مرد بودند که در بین آن‌ها سه کودک و نوجوان ۱۱، ۱۲ و ۱۵ ساله نیز مصدوم شدند.


چهارشنبه سوری ۱۳۹۹ شبی آرام در رامسر بود

سرهنگ علی قیصری فرمانده انتظامی شهرستان رامسر ضمن قدردانی از مردم بابت همکاری با پلیس برای برقراری نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال گفت:چهارشنبه سوری آرامی در رامسر داشتیم و از شهروندان به دلیل رعایت قوانین تشکر و قدردانی می‌کنم.

او  از تشکیل و حضور چندین اکیپ اعم از پلیس پیشگیری ، پلیس آگاهی ، پلیس اطلاعات ، پلیس امنیت ، پلیس راهور ، یگان امداد پلیس مبارزه با مواد مخدر و پاسگاه و کلانتری های انتظامی رامسر خبر داد و  افزود: چهارشنبه سوری امسال آرام و بدون هیچ مورد خاص امنیتی در رامسر به پایان رسید.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.