عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای چابهار - ایرانشهر - خاش - زاهدان در سیستان و بلوچستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه چابهار - ایرانشهر و خاش – ایرانشهر در جمع خبرنگاران در خصوص مسیر ترانزیتی چابهار-میلک در مرز افغانستان اظهارداشت: برای این وزارتخانه مهم بوده که در فاز نخست راه‌آهن زاهدان را به چابهار متصل کند زیرا این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب است به نحوی که عنایت ویژه ایشان موجب شد تا از صندوق توسعه ملی منابع مالی برای پشتیبانی آن تامین شود.

محمد اسلامی ادامه داد: پروژه هم‌اینک فعال بوده و روزانه حداقل سه تا چهار هزار نفر در پروژه مشغول بکار هستند بنابراین اولویت فوری ما این بوده که خط آهن در سراسر سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان به چابهار راه‌اندازی شود.

او  بیان کرد: کل کریدور شمال-جنوب که از خراسان رضوی تا چابهار بوده حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است که حدود ۶۰۰ کیلومتر باند دوم در حال ساخت داریم و نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسانده و افتتاح شده که ۴۰۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی بر پیگیری‌های ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای سرعت دادن به پروژه تاکید کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم مدل مالی دیگری نیز خلق کنیم در جهت آنکه به کمک منابع عمرانی بیاید و بتواینم کل کریدور شمال-جنوب را به بزرگراه تبدیل کنیم.

او تصریح کرد: سراسر سیستان و بلوچستان کارگاه راه‌سازی و عمرانی بوده و همه پروژه‌ها هم‌اینک فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد برای ما مهم است که کیفی، استاندارد و پیوسته کار کنیم.

اسلامی در بازدید از پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان در ایستگاه راه‌آهن خاش گفت: فوری‌ترین قطعه راه‌آهن زاهدان - چابهار ایستگاه خاش و قطعه زاهدان- خاش بوده که اوایل سال آینده افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۷۲۰ کیلومتر و با تمام امکانات در حال پیشرفت بوده و بخش‌های دیگری از آن در سال آینده افتتاح و پروژه‌ای خواهد بود که تا پایان ۱۴۰۰ باید به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد تصریح کرد: همزمان در ۲مرحله، یکی ۴۱ کیلومتر ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی‌اش آغاز و ۴۲ کیلومتر دیگر نیز در فروردین‌ماه که در فرایند پیشرفت و احداث باند دوم و ایجاد بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: با روندی که در حال انجام بوده به رکورد ۱۵۰ کیلومتر در سال خواهیم رسید که جنوب و شمال سیستان و بلوچستان به یکدیگر نزدیک می‌شوند با این روند هیچ مسیر شریانی در استان نداریم که یا بزرگراه نشده باشد و یا اینکه در دست ساخت و یا مطالعه نباشد.

اسلامی تصریح کرد: در پنج سال آینده سیستان و بلوچستان به لحاظ زیرساخت دگرگون خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار