کیک سیروپ بادامی + دستور تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع کیک خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، امروز قصد داریم دستور تهیه کیک سیروپ بادامی را به شما آموزش دهیم.


بیشتربخوانید

 


مواد مورد نیاز
کره....... ۱۰۰ گرم

شکر...... ۱۵۵ گرم

تخم مرغ.... ۴ عدد

وانیلین...... یک چهارم قاشق چایخوری

میپل سیروپ.....۲ قاشق سوپخوری

آرد....... ۲۰۰ گرم

بیکینگ پودر...... ۱ قاشق چایخوری

بادام آسیاب کرده..... ۱۰۰ گرم

ماست.... ۲۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه کرم

پنیر خامه‌ای.... ۱۰۰ گرم

کره..... ۳۰ گرم

وانیلین.... یک چهارم قاشق چایخوری

پودر شکر...... ۵۰ گرم

پودر بادام..... ۵۰ گرم

خامة فرم گرفته...... ۱۵۰ گرم

روش‌تهیه

قالب مربع ۲۵ سانتیمتری را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی بیفزائید و هر تخم‌مرغ را یک دقیقه هم بزنید. حالا وانیلین و میپل سیروپ را افزوده و مخلوط کنید. اکنون مخلوط آرد، بیکینگ‌پودر و پودر بادام را همراه با ماست، درون مایة فراهم کرده بریزید و هم بزنید و آن را در قالب بریزید. آن‌گاه قالب را در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد بگذارید و کیک را به مدت تقریبی ۳۰ دقیقه بپزید. پس از چند دقیقه، کیک را از قالب جدا کنید و بگذارید خنک شود. حالا کیک را با برشگر به قطر ۶ سانتیمتر قالب بزنید و رویش پودر شکر بپاشید. اکنون کرم فراهم کرده را در کیسة مخصوص شیرینی‌پزی دارای ماسورة ساده بریزید و کرم را روی کیک قرار دهید. حالا کیک را با گلبرگ رز بیارائید. در صورت دلخواه می‌توانید قدری مارمالاد زردآلو به دیوارة کیک‌ها بمالید و با بادام خرد کرده بپوشانید.

روش تهیة کرم

پنیر خامه‌ای، کره و وانیلین را با همزن برقی بزنید و پودر شکر را کم‌کم به آن بیفزائید و مخلوط کنید. آن‌گاه پودر بادام را همراه با خامه درون کرم بریزید و مخلوط کنید.

خواص بادام

پتاسیم موجود در بادام به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و نوسان فشار خون را کنترل می‌کند. سایر مواد مغذی موجود در بادام هم باعث ایجاد تعادل لازم برای بدن می‌شود که می‌تواند از بیماری‌های بسیاری جلوگیری کند. تعادل ویتامین‌ها و موادمعدنی برای داشتن زندگی سالم ضروری است.

منبع: شور و شیرین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار