باید دولت مردمی برای مقابله با رانت‌خواری تشکیل شود/ پاسپورت ایرانی به جای یافتن عزت، تحقیر شد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت مردمی تشکیل شود که با جدیت با آقازادگی، رانت‌خواری، پارتی‌بازی و خام‌فروشی مقابله کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی با جوانان گناوه گفت: در کشور دو گروه و تفکر داریم که یکی از آن‌ها اعتقاد دارند که مشکلات کشور با حضور خارجی‌ها حل می‌شود و همه چیز را به غرب گره می‌زنند، ولی گروه دیگری هم هستند که نگاهشان به داخل است.

او ادامه داد: وقتی که برجام تصویب شد برخی افراد جشن گرفتند و اعلام کردند که دلار از سه هزار تومان به هزار تومان می‌رسد، ولی دیدیم که تا ۳۰ هزار تومان هم بالا رفت. می‌خواستند عزت را به پاسپورت ایرانی اضافه کنند، ولی نتیجه آن تحقیر بود. با این تفکر شاهدیم که یک روز مرغ نیست، یک روز تخم مرغ نیست، یک روز روغن و سیمان نیست و این روال ادامه دارد و امیدی به اصلاح آن در دولت فعلی نیست.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سیاست خارجی دولت را ضعیف خواند و افزود: این تفکر علی‌رغم ادعا‌هایی که برای مذاکره و روابط خارجی داشتند، نتوانستند پیشرفتی در این زمینه داشته باشند و از ظرفیت جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری ۱۵ کشور همسایه هم غافل شدند.

برجام را پذیرفتیم تا وضعیت معیشت مردم بهتر شود اما بدتر شد

رضایی عنوان کرد: سوال این است که چرا صادرات ما رونق نگرفته و از ظرفیت همسایگان غافل شده‌اند. بخش عمده صادرات ما به کشور‌های عراق و افغانستان است که حاصل تفکر مقاومت است.

او، با بیان اینکه مذاکره باید به نفع مردم باشد، گفت: برجام را پذیرفتیم تا وضعیت معیشت مردم بهتر شود، ولی با همه امتیازات فراوانی که دادیم وضعیت بدتر شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم بیان کرد: تفکر مقابل این تفکر، تفکر انقلاب اسلامی و تفکر امام و رهبری است؛ تفکری که می‌گوید ما می‌توانیم خودمان مشکلاتمان را حل کنیم و نیازی به التماس به دشمن نداریم.

هرجایی به تفکر انقلابی اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم

رضایی بر لزوم اعتماد به تفکر انقلابی تاکید کرد و افزود: هر جایی به تفکر انقلابی اعتماد کردیم نتیجه گرفتیم و برعکس هر جایی که از این تفکر فاصله گرفتیم به مشکل برخوردیم. در دفاع مقدس با همین تفکر پیروز شدیم و داعش را هم با همین تفکر نابود کردیم. در عرصه اقتصادی نیز در اوج تحریم همین تفکر پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساخت.

او بیان کرد: با تفکر انقلابی موشک‌های خوب ساختیم و توانستیم پایگاه آمریکایی‌ها را بزنیم و اگر این موشک‌ها را نداشتیم امنیت ملی ما به خطر می‌افتاد. این موشک‌ها را همین بسیجی‌ها با تفکر جهادی و انقلابی ساختند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: برای حل مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… هیچ نسخه‌ای جز نسخه انقلاب اسلامی و تفکر امام و رهبری نداریم و این هم محقق نخواهد شد جز با تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی که مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 پیش‌شرط تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی، وحدت نیرو‌های انقلاب است

رضایی افزود: باید یک دولت مردمی تشکیل شود که با جدیت با آقازادگی، رانت‌خواری، پارتی‌بازی و خام‌فروشی مقابله کند.

او تاکید کرد: پیش‌شرط تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی، وحدت نیرو‌های انقلاب است که این وحدت ابتدا باید گفتمانی باشد و بعد هم در عمل ایجاد شود. اکنون وقت خودخواهی و منیت نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای بیان کرد: وحدت نیرو‌های انقلابی در سراسر کشور یک ضرورت و واجب است که باید هم در راس با انتخاب نامزدی واحد، و هم در بدنه جریان محقق شود.

رضایی با انتقاد از تخریب شخصیت‌ها و نامزدهای جریان انقلاب به دست برخی عناصر خودی،گفت: اینکه نامزدهای متعددی در جریان انقلاب برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند نشانه بلوغ و ظرفیت بالای این جریان است، اما مهم این است که در صحنه نهایی رقابت با یک نامزد وارد شویم. هم‌افزایی نیرو‌های انقلاب در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از گذشته موضوعیت دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.