وزش تند باد و احتمال کولاک برف در گردنه‌های برف گیر اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در هفته جاری، احتمال وزش باد‌های تند و در گردنه‌های برف گیر کولاک دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز جو استان در غالب مناطق نسبتاً ناپایدار بوده و آسمان استان نیمه ابری تا ابری گاهی مه آلود و همراه با بارش باران و برف خواهد بود.

او از احتمال وزش تند باد و حاکمیت جو پایدار تا اواخر هفته در استان اردبیل نیز خبر داد و افزود: از روز پنج شنبه با جنوبی شدن جریانات جوی، شاهد وزش تند باد و افزایش محسوس دما به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از احتمال بارش پراکنده باران در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل گفت: طی روز پنج شنبه هفته جاری با گذر امواج، در شمال استان و جمعه در نواحی مرکزی و جنوبی استان، در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

محمدی در ادامه به هشدار سطح زرد شماره ۶۷ صادر شده توسط سازمان هواشناسی استان نیز اشاره کرد و افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش بادهای تند تا نسبتاً شدید در استان می‌باشند و شهروندان لازم است در این مدت توصیه‌های هواشناسی را جدی گرفته و به رعایت برخی نکات بپردازند.

او تصریح کرد: احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال شکستن درختان فرسوده وجود دارد و بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته رخداد بهمن و کولاک برف در گردنه‌های برف گیر استان نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از وزش باد جانبی و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل نیز خبر داد و افزود: شهروندان از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب و اقدامات لازم را جهت محافظت از تأسیسات کشاورزی انجام دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.