کرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت اسباب بازی نوآوری هویت‌ساز است

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پرورش خلاقیت و نوآوری در کودکان، صنعت اسباب‌بازی را نوآوری هویت ساز برشمرد.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت و ترویج  آموزش مسائل فرهنگی بیان کرد: در ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و جریانی مطلوب ایجاد شد.

کرمی درباره سن مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: ترویج باید از کودکان و دوره کودکی شروع بشود همچنین باید در مدارس تلاش کنیم تا خلاقیت و نوآوری کودکان بالغ شود.

مشاور علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: متاسفانه محیط مدارس ما محیطی خلاقیت کش و نوآورانه شکن شده است و برای اینکه در زمینه فردی برای کودکان آموزش‌های خوبی داشته باشیم، حمایت‌های ویژه‌ای از صنعت بازی و اسباب بازی داشته ایم.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: یکی از خوشه‌های حوزه ستاد فناوری‌های خلاق و نرم حمایت از اسباب بازی و بازی رایانه‌ای است و یکی از هویت ساز‌ترین نوآوری بشری صنعت اسباب بازی محسوب می‌شود که توجه ویژه‌ای به این حوزه کردیم.

کرمی درباره برنامه‌های آینده این ستاد در حوزه اسباب بازی اضافه کرد: اگر این روش را در سال آینده پر قدرت‌تر ادامه بدهیم بازی‌های ایران ساخت بهتر می‌توانند در کنار صنایع فرهنگی صادر بشوند و ارز آوری مناسبی داشته باشند. صادرات باعث رشد و ارتقای استاندارد‌های محصولات خود شرکت هم می‌شود.

او با اشاره به اینکه در زمینه‌ فناوری‌های نرم و هویت ساز کودکان در مدارس و پژوهش سرا‌ها برنامه‌هایی داریم ، گفت: پژوهش سرا‌های فناوری در حوزه نانو، بایو، هوافضا و سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند که حمایت مالی آن تا ۷۰ درصد بر عهده‌ معاونت و ۳۰ درصد مابقی توسط مدرسه تامین یشود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار