با وجود محدودیت های کرونایی؛

مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی چگونه برگزار می‌شود؟

لحظه تحویل سال هرکسی به گونه‌ای می‌گذرد اما حضور در آستان امام رئوف هنگام آغاز سال نو، حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لحظه تحویل سال و قرائت دعای «یا مقلب القوب» هرکسی به گونه‌ای می‌گذرد. مشهدی‌ها که افتخار همجواری با حضرت رضا (ع) را دارند خوب می‌دانند که چه سعادت بزرگی است که «حول حالنا» را در این مکان مقدس از خداوند استجابت کنند.

امسال، اما با وجود این میهمان ناخوانده شرایط به گونه دیگری رقم خورده است؛ نه زائران توفیق حضور در این صحن و سرای نورانی را دارند و نه مجاوران می‌توانند همچون سال‌های گذشته با طیب خاطر در اماکن متبرکه رضوی به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

به همین خاطر مسئولان آستان قدس رضوی تدابیری اندیشیدند تا حداقل مجاورانی که در حرم مطهر حضور دارند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع در صحن‌ها و رواق ها، بتوانند با آرامش بیشتری از ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نوروز سال ۱۴۰۰ بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


احسان یوسف پور، رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی در رابطه با نحوه و کیفیت اجرای برنامه‌های حرم مطهر گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، از ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج)، مراسم فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر رضوی با استفاده از ۵۳ ایستگاه پوشش تصویری داده می‌شود.

او با بیان اینکه اداره تبلیغات فرهنگی تدابیری برای به کار بردن نمایشگر‌های پهن پیکر در مکان‌های غیرمسقف و همچنین نمایشگر‌های بزرگ مخصوص مکان‌های سرپوشیده اندیشیده است، افزود: این نمایشگر‌ها در مکان‌های روباز همچون صحن‌های پیامبر اعظم (ص)، کوثر، غدیر، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، جمهوری اسلامی، انقلاب، آزادی و گوهرشاد و در مکان‌های سرپوشیده‌ای که به تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا رسیده، نصب خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات فرهنگی حرم مطهر رضوی ادامه داد: همچنین پخش مستقیم پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب برای زائران و مجاوران نیز از طریق این نمایشگرها پوشش تصویری داده خواهد شد.

یوسف پور با بیان اینکه مراحل فنی مربوط به نصب، راه اندازی، نگهداری، ارسال تصاویر، رفع نواقص احتمالی و... با همکاری کارشناسان سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی انجام می‌شود، بیان کرد: برای پخش به موقع تصاویر مراسم فرهنگی و مذهبی حرم مطهر امام رضا (ع) از زیرساخت فیبر نوری استفاده شده است.

انتهای پیام// ا. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.