مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

جامعه نخبه دانشگاه باید دلداده کشور باشد

امام جمعه میبد گفت:جامعه بسیج دانشجویی منطق انقلاب را تبیین و بنیه‌های گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه قوی و ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میبد گفت: جوانی یک فرصت کم نظیری است که به سرعت می‌گذرد و کسانی برنده هستند که در مسابقه جوانی، مسیر را به درستی و با دقت طی کنند. 

او فرار مغز‌ها را درد بزرگ جریان انقلاب و کشور عنوان کرد و افزود: جامعه نخبه دانشگاه باید دلداده کشور بماند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه بچه‌های انقلاب باید در دانشگاه‌ها پیشگام علم و فناوری باشند، اظهار داشت: پیشگامی جریان انقلاب در علم و فناوری امر مهمی است و از جامعه بسیج دانشجویی انتظار می‌رود منطق انقلاب را تبیین و بنیه‌های گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه قوی و ترویج کنند.

اعرافی ادامه داد: امام راحل قله‌های عرفان را در دهه سوم عمر خود طی کردند. جوانی که با معارف الهی و قرآن و ارزش‌های اسلام خو بگیرد موفقیت‌ها را از آن خود می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالات دانشجویان در زمینه‌های فقه معاصر، حوزه، نقش شورای نگهبان و طرح‌های جمعیتی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فقه معاصر، نظامی بسیار غنی است که باید در مسائل نو حضور پیدا کند. رویکرد اصلی نظام مدیریتی حوزه، رویکرد انقلابی، تمدنی، بین المللی، راهبردی و جامعیت در برنامه ریزی است.

او تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم فصل مهمی در شورای طراحی چشم انداز و اسناد بالادستی و کلان است که نقش خود را در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی ایفا می‌کند.

امام جمعه میبد خاطرنشان ساخت: رسالت شورای نگهبان به گونه‌ای نیست که جای رای مردم را بگیرد. تقویت پژوهشکده شورای نگهبان و بخش کارشناسی که در حکم و قانون اساسی و داوری تاثیر دارد، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اعرافی درباره حوزه علمیه هم گفت: نگاه ما در حوزه علمیه تقویت نقاط قوت و شناخت ضعف‌ها و اصلاح و جبران آنهاست. برای اولین بار درخت وار حوزه علمیه در ۱۶ حوزه دانش و ۴۰۰ رشته گرایش ورود پیدا کرده و بر اساس آن به دنبال بازگشت به سبک نوین در پرتو انقلاب اسلامی قدم برداشتیم.

در پایان این جلسه از تعدادی از فعالان مبارزه با کرونا تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.