ارجمندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخشی از بودجه اختصاصی دانشگاه‌ها تقلیل پیدا کرده است

معاون فرهنگی دانشگاه علم و صنعت گفت: در بخش فرهنگی همه دانشگاه‌ها، بخش زیادی از بودجه اختصاصی، تقلیل پیدا کرده است.

عبدالمجید ارجمندی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه فرهنگی دانشگاه اظهار کرد: در سال ۹۹ محدودیت‌ها و مشکلاتی که ویروس کرونا در جامعه دانشگاهی ایجاد کرد، باعث بروز آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی زیادی در فضای علمی و برای استادان، دانشجویان و ... ایجاد شد.

او  افزود: مشکلات، محدودیت و نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا باعث دو چندان شدن فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی برای عبور از وضعیت بحرانی شد.

ارجمندی تصریح کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت به منظور حفظ ارتباط روزانه خود میان مراکز مشاوره، تشکل‌های دانشجویی و استادی و فعالیت‌های خیرین وارد شبکه‌های گسترده مجازی شد.

معاونت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: افرادی که در بخش مسائل بودجه‌ای کشور تصمیم‌گیر هستند، تصور می‌کنند که تعطیلی دانشگاه‌ها باعث تقلیل بودجه می‌شود، در صورتی که ورود به فضای اجتماعی و کلیپ ساختن و... برای دانشجویان و ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید، نیازمند مسائل مادی است.

ارجمندی اضافه کرد: اگر بخواهیم خود را با وضعیت جدید کرونا یعنی ورود به شبکه‌های مجازی انطباق دهیم، ناگزیر محتاج هزینه‌های بیشتری از نظر ابزار، امکانات و تولید ایده هستیم.

او با بیان اینکه در بخش فرهنگی همه دانشگاه‌ها بخش زیادی از بودجه اختصاصی، تقلیل پیدا کرده است، افزود: اگر چه مسئولان دانشگاهی تلاش زیادی برای رفع مشکلات مادی و بودجه‌ای کردند اما به هر حال باید میزان مبلغ بودجه فرهنگی در دانشگاه‌ها افزایش یابد تا به تبع آن فعالیت‌های خوبی از سوی مراکز علمی و دانشگاهی به منظور تحصیل باکیفیت‌تر در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار