داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و تجلیل از برترین‌ها در استان مرکزی

در مراسمی در اراک از نویسندگان داستان‌های کوتاه برتر دفاع مقدس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مراسم اختتامیه نهمین دوره جایزه ادبی داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان یوسف با حضور مردم و مسئولان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک برگزار و از برترین‌ها تجلیل شد.

همچنین در پایان این مراسم از سه عنوان کتاب تولیدات ستاد چهل سالگی دفاع مقدس استان مرکزی اثر نویسندگان استان رونمایی شد.

این آثار شامل کتاب" لالایی بروی سردشت" با نویسندگی خانم ها؛ فریده احمدلو و الهام ویسمه، کتاب "مدیر سرافراز " با پژوهشگری و تدوین آقای محمدرضا بیک محمدی و مجموعه شعر" آن دوره‌های نزدیک" با گردآوری شاهرخ حکمت می‌شوند.

سرهنگ کریمی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نهمین جشنواره یوسف که به داستان‌های کوتاه دفاع مقدس می‌پردازد با حضور علاقمندان برگزار و از برترین‌ها تجلیل شد.

سرهنگ کریمی افزود: مقام معظم رهبری از جامعه هنری که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می‌کنند انتظار صدبرابری کردن تولیدات فاخر و اثرگذار را دارند.

او اضافه کرد: این مسئله مهم علاوه بر اینکه گنج بی پایان دفاع مقدس را نشان می‌دهد وظیفه ما را نیز سنگین‌تر می‌کند که باید بر آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز آن چیزی که بیشتر احساس می‌شود انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان است و باید فعالیت‌های فرهنگی بر روی انتقال فرهنگ دفاع مقدس متمرکز شوند.

او ادامه داد: دفاع مقدس در همه ابعاد کامل و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این فرهنگ ارزشی به اندازه‌ای گسترده است که در بحث هنر، امروز همه ارزش‌های انقلاب اسلامی را می‌توانیم در شعر و آثار دفاع مقدس ببینیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.