توفان سبب شکستگی ۱۹۵ درخت در زاهدان شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توفان شبانه روز گذشته در زاهدان علاوه‌بر سقوط ۹ تیربرق سبب شکستگی ۱۹۵ اصله درخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سرعت باد و گرد و خاک دیروز تا شب گذشته در زاهدان به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به صفر رساند.

او ادامه داد: وزش این باد همچنین میزان غلظت ذرات غبار در زاهدان را به ۴۴.۵ برابر حد مجاز رساند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خسارت توفان در استان در حال برآورد است، گفت: در این مدت شاهد ریزش ۱۹ دیوار حیاط و محوطه و آسیب به ۱۳ خودرو براثر توفان شدید در زاهدان بودیم.

او افزود: در شبانه روز گذشته شاهد بسته شدن سه مسیر زاهدان- خاش، زاهدان- بم و زاهدان سه راهی دشتک بودیم که با تلاش نیرو‌های راهداری و خدمات رسان هم‌اینک تمام مسیر‌های استان باز و تردد در آن‌ها امکانپذیر است.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان هم‌اینک وضعیت زاهدان از حالت توفان شن خارج شده است.

محسن بستانی اظهارداشت: کاهش سرعت وزش باد موجب بهبود شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان نیز شده به طوریکه هم‌اینک میدان دید به ۲۵۰۰ متر رسیده است.

او ادامه داد: بالا بودن غلظت ذرات غبار به دلیل شدت توفان دیروز و نفوذ گرد و غبار گسترده به سطح شهرستان زاهدان است که انتظار می‌رود به تدریج از غلظت ذرات غبار کاسته شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان به شمالی شدن جریانات در استان خبر داد و افزود: با تشدید جریانات شمالی انتظار می‌رود غبار از عرض‌های بالا به عرض‌های پایین‌تر استان نفوذ کند.

اوگفت: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در زاهدان و شهرستان‌های شمالی استان از پیامد‌های جریانات شمالی است که انتظار می‌رود در ساعات آینده در زاهدان روی دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار