به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر زمان خود را به طور موثر مدیریت نمیکنید، دیر یا زود به حالت بدی میروید. زمان، به عنوان یک جنبه حیاتی در زندگی، شایسته است که با احترامترین حالت با آن برخورد شود. فقط اگر یاد بگیریم که بر مهارت مدیریت زمان تسلط داشته باشیم، زندگی ما تغییر مثبتی را تجربه خواهد کرد.
اکنون که از اهمیت مدیریت زمان آگاه شدید، برای مدیریت هوشمندانه وقت خود نیز باید از این نکات قدرتمند استفاده کنید. بیایید نگاهی به تکنیکها و ابزارهای مدیریت زمان برای دستیابی به موفقیت گسترده داشته باشیم.
۳ نکته مدیریت زمان در محل کار برای رسیدن به اهداف خود:
۱. زود بیدار شوید، روز خود را طولانیتر کنید
همه ما ۲۴ ساعت در روز دریافت میکنیم. اگرچه تغییر تعداد ساعات در روز امکان پذیر نیست، اما قطعاً میتوانید کمی زودتر از خواب بیدار شوید و روز خود را نسبت به دیگران طولانیتر کنید. در حالت ایده آل، بدن شما به ۶-۸ ساعت خواب نیاز دارد تا در سطح انرژی مطلوب خود باشد.
برنامه ریزی
با تنظیم زنگ هشدار ۱۵ دقیقه زودتر از قبل شروع کنید و با گذشت زمان بازه زمانی را افزایش دهید. میتوانید از این زمان اضافی برای ورزش، مدیتیشن، اولویت بندی یا حتی برای انجام یک سرگرمی استفاده کنید. به تدریج بهره وری روزانه خود را افزایش میدهید و مدیریت زمان هرگز مشکلی نخواهد داشت.
۲. اهداف هوشمنداه تعیین کنید - فقط آرزو نکنید، انجام دهید
اهدافی را تعیین کنید که S.M.A.R.T باشند. یعنی خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان. این اهداف یک ساختار محکم در زندگی کاری شما ایجاد میکند و شما را برای آنچه امروز در انتظار شماست آماده میکند.
۳. پیدا کردن یک نرم افزار خوب برای مدیریت زمان
یکی از سادهترین راهها برای پیگیری هر دقیقه صرف کار، استفاده از یک نرم افزار مدیریت زمان است. این نرم افزار ردیابی زمان برای تنظیم برآورد زمان، ردیابی زمان صرف شده برای کارها و ثبت رکورد هر دقیقهای که شما مشغول کار بر روی کارها هستید، طراحی شده است. به عنوان مثال، اگر روی یک پروژه کار میکنید، میتوانید برای هر کار تخمین زمان تعیین کنید و وظیفه فرعی را برای مدیریت کارآمد وقت خود انجام دهید.
منبع: طلا
انتهای پیام/