عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خطر از دست دادن عضو در مراسم چهارشنبه سوری جدی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به خطر از دست دادن عضوی از بدن در مراسم آخرین چهارشنبه سال هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی مرادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیوند عضو کار بسیار مشکلی است که نیاز به ۲ جراح متخصص و آشنا به جراحی‌های میکروسکوپی دارد، گفت: تجهیزات پیچیده و بسیار برای یک عمل پیوند مورد نیاز است و هر پیوند عضو حدود پنج تا ۱۰ ساعت نیاز دارد بنابراین در مراسم چهارشنبه پایان سال در بهترین حالت و با آمادگی دو تیم پزشکی باز هم اعضای بسیاری از بدن زمان طلایی پیوند را از دست می‌دهند.

او افزود: پیوند عضو در حوادث چهارشنبه پایان سال به دلیل له شدن عضو قطع شده و تعداد زیاد بیماران فقط در موارد معدودی امکان پذیر است و سایر بیماران باید عمر خود را با عضو از دست رفته بگذرانند.


بیشتربخوانید


فلوشیپ پیوند عضو با بیان اینکه پیوند عضو تحت هر شرایطی امکان پذیر نیست، ادامه داد: فردی که دچار قطع عضو می‌شود باید به سرعت به یک مرکز درمانی مجهز اعزام شود تا در صورت امکان، عضو قطع شده پیوند زده شود.

مرادی با بیان اینکه عضو قطع شده حتی در بهترین حالت ممکن که پیوند زده شود باز هم عملکرد سابق خود را ندارد، بیان کرد: احساس بی حسی، کاهش حرکت و درد در سرما مشکلات متداول برای عضو قطع شده‌ای است که دوباره پیوند خورده است.

او با بیان اینکه بهترین کار ممکن مراقبت از سلامتی است، زیرا بی احتیاطی و انجام کار‌های خطرناک می‌تواند خاطره تلخی را در روز‌های پایان سال به همراه داشته باشد، تصریح کرد: اعضایی که در حالت انفجار قطع می‌شوند اغلب له شده و دچار آسیب فراوان می‌شوند بنابراین افرادی که به خاطر هیجان یک شب تصور می‌کنند هر مشکلی را تیم پزشکی جبران می‌کند تصور نادرستی دارند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار