نظر سران قوا برای حل مشکل کالای همراه ملوان و کولبری مثبت است

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقدمات تصویب شیوه‌نامه‌ کالای همراه ملوان و کولبری در جلسه سران قوا فراهم شده و نظر ایشان در این زمینه مثبت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در دیدار با سردار علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ارائه گزارشی از وضعیت شناور‌های سفاری استان بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، کشور‌های حوزه خلیج‌فارس به ویژه امارات متحده عربی که مقصد عمده‌ای از شناور‌های سفاری استان بوشهر است محدودیت‌هایی در تردد این شناور‌ها به‌وجود آورد که پیگیری‌هایی از سوی استاندار بوشهر، دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان و سفارت کشورمان در امارات برای برطرف شدن محدودیت‌های ایجاد شده در سفر ملوانان شناور‌های سفاری صورت گرفت.

او افزود: با این تلاش‌ها و پیگیری‌ها، مقدمات سفر شناور‌های سفاری استان بوشهر فراهم و مجوز سفر این شناور‌ها و ملوانان فراهم شد.


بیشتر بخوانید


معاون سیاسی استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به پایان سال و برای امرار معاش ملوانان و تنظیم بازار آخر سال با پیگیری‌های مقام‌های استانداری بوشهر از طریق وزیر کشور، معاون امنیتی، انتظامی این وزارتخانه و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجوز سفر سوم شناور‌های سفاری صادر شد و سفر این شناور‌ها از اسکله‌های استان بوشهر آغاز شده است.

ایرانی بیان کرد: مردم استان صدور این مجوز را نشانه تدبیر و توجه به شغل عده زیادی از مردم استان می‌دانند که مورد توجه جدی مسئولین قرار گرفته است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم گفت: نگاه ستاد، ضابطه‌مند کردن واردات کالای همراه ملوان در جنوب و همچنین وضعیت کولبران در غرب و سایر مرز‌های کشور است، به همین دلیل، شیوه‌نامه‌ای با کمک استانداران بوشهر، خوزستان و آذربایجان غربی و تعدادی از وزرا و سازمان‌های مربوط تهیه و مقدمات تصویب آن در جلسه مشترک سران قوا فراهم شده است.

علی مویدی افزود: نظر سران قوا در این خصوص و حل مشکل واردات کالای همراه ملوان و کولبری بسیار مثبت است.

او همچنین صدور مجوز برای سفر سوم شناورهای سفاری استان بوشهر را به دلیل درک شرایط اقتصادی کشور و تامین معیشت مردم جنوب کشور ضروری دانست و قول داد با تصویب نهایی شیوه نامه یاد شده، براساس ضوابط قانونی اقتصاد و معیشت مردم منطقه رونق پیدا کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.