اتیوپی اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره پاکسازی نژادی را رد کرد

وزارت خارجه اتیوپی اظهارات آنتونی بلینکن درباره پاکسازی نژادی در اقلیم تیگرای را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه اتیوپی امروز (شنبه) اعلام کرد که اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره پاکسازی نژادی در اقلیم تیگرای را تکذیب می‌کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما اتهامات آمریکا درباره اوضاع در اقلیم تیگرای را تکذیب می‌کنیم. اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص پاکسازی نژادی در منطقه تیگرای بر اساس شواهد نیست.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نیرو‌های اریتره آنجا (تیگرا) مستقر هستند. نیرو‌های منطقه لامارا که در همسایگی تیگرا قرار دارد نیز آنجا هستند. این نیرو‌ها باید از این منطقه خارج شوند و جای خود را به نیرو‌هایی بدهند که حقوق بشر ساکنان تیگرا را زیر پا نگذارند و به پاکسازی نژادی که ما در تیگرای غربی شاهد آن هستیم، مبادرت نکنند. این پاکسازی نژادی باید متوقف شود.

کمیسر عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد نیز پیشتر در بیانیه‌ای بر ضرورت انجام تحقیقات درباره اوضاع تیگرای تاکید کرد. این مقام سازمان ملل اعلام کرد: تحقیقات نشان داده است که ما در تیگرای با جنایات جنگی و نقض حقوق بشر رو به رو هستیم.از دولت اتیوپی می‌خواهیم که به کارکنانش و دیگر بازرسان سازمان ملل اجازه حضور در تیگرای را بدهد.

سازمان غیر دولتی دیده بان حقوق بشر (HRW) از کشته شدن صد‌ها کودک و غیرنظامی توسط نیرو‌های اریتره در منطقه تیگرای خبر داد و اعلام کرد که تهیه آمار دقیق کشته شدگان غیرممکن است، اما می‌توان گفت بیش از ۲۰۰ غیرنظامی فقط در ۲۸ و ۲۹ نوامبر در این درگیری‌ها کشته شده اند.

سازمان‌های مختلف بین المللی خواستار تحقیق فوری سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر، جنایات و اوضاع در تیگرای شده‌اند.

ارتش اتیوپی عملیات منطقه تیگرای علیه نیرو‌های موسوم به «جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای» را در سوم نوامبر ۲۰۲۰ آغاز و در ۱۹ نوامبر نیز وارد شهر آکسوم و روز ۲۸ نوامبر نیز وارد «مکله» مرکز تیگرای شد.

هرچند ارتش اتیوپی پس از تصرف مکله پیروزی خود را اعلام کرد؛ اما درگیری‌ها در مناطق مختلف این ایالت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار