نساجی در سومین فصل لیگ برتری خود از ۱۷بازی فقط ۱۰ امتیاز گرفته تا بدین شکل،جزو کاندید‌های اصلی سقوط به دسته پایین‌تر به شمار آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حتی بدبین‌ترین هوادار نساجی هم فکرش را نمی‌کرد تیم شان که یکی از باثبات‌ترین تیم‌های لیگ برتر در دو فصل گذشته بود، کارش به اینجا بکشد و در ۱۷ هفته دو برد و ۱۱ شکست را در کارنامه داشته باشد.

بعد از وحید فاضلی، مجید جلالی هم کاری از پیش نبرد و با پذیرفتن پنج باخت در ۶ بازی جایش را به ساکت الهامی مربی پر سر وصدای فصل گذشته تراکتور داد تا شاید او بتواند کشتی طوفان زده نساجی را به ساحل آرامش برساند.

اولین تجربه مربیگری ساکت الهامی در نساجی در جام حذفی مقابل سایپا بود که توانست با خوش شانسی در ضربات پنالتی تیم مهمان را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.

اما ساکت الهامی از هر کسی آگاه‌تر است که وظیفه او در نساجی چیز دیگریست و آن حفظ نساجی در لیگ برتر فصل جاریست، فصلی که با یک پیروزی درخشان آغاز شد، اما هرچه که گذشت، اوضاع رو به وخامت رفت و قرمز‌ها در ۱۶ دیدار بعدی خود فقط ۷ امتیاز دیگر گرفتند تا فعلا در رتبه نگران کننده پانزدهم بایستند.

نساجی و بازیکنانش که یقیناً می‌دانند امتیاز گرفتن در هفته‌های پایانی لیگ چقدر سخت است،در ادامه لیگ ۶ بازی میزبان هستند و ۷ بار هم باید در خارج از خانه به میدان بروند.

سایپا (هفته ۱۸)، سپاهان (هفته ۲۱)، فولاد (هفته ۲۳)، پیکان (هفته ۲۵)، پدیده (هفته ۲۷) و استقلال (هفته ۲۹) به ترتیب تیم‌هایی هستند که باید به قائمشهر سفر کنند، نکته جالب اینکه نساجی بازی‌های دور رفت را به همه این تیم‌ها واگذار کرده است.

قرمز‌ها در ۹ بازی خانگی خود با یک، چهار تساوی و چهار شکست بعد از ماشین سازی، دومین تیم ضعیف در بازی‌های خانگی باشند.

نساجی در دیدار‌های خارج از خانه هم باید به ترتیب به مصاف نفت مسجد سلیمان (هفته ۱۹)، پرسپولیس (هفته ۲۰)، مس رفسنجان (هفته ۲۲)، ماشین سازی (هفته ۲۴)، صنعت نفت آبادان (هفته ۲۶)، ذوب آهن (هفته ۲۸) و گل گهر سیرجان (هفته ۳۰) بروند، در اینجا هم باید گفت نساجی در میزبانی از این ۷تیم، فقط توانست ۵ امتیاز بدست آورد.

نماینده مازندران در ۸ دیدار خارج از خانه خود یک پیروزی و ۷شکست داشت و باز هم پس از ماشین سازی، با کسب تنها ۳ امتیاز جزو مهمان‌های بی دردسر لیگ بودند.

حالا فقط ۱۳ دیدار تا پایان فصل پرماجرای نساجی باقی است و هوادارانی که برای رسیدن به سطح اول فوتبال کشور ۲۴سال انتظار کشیدند، نمی‌خواهند تیم محبوب شان دوباره به لیگ دسته اول تبعید شود.

با بررسی جدول لیگ برتر و شرایط تیم‌های سقوط کننده در سال‌های گذشته، به ویژه از فصل ۹۲-۹۳ که لیگ با ۱۶ تیم برگزار شد، به طور واضح می‌توان دریافت که کسب میانگین یک امتیاز در هر بازی می‌تواند تضمین بقا در لیگ برتر باشد، یعنی در ۷ سال گذشته هر تیمی که از ۳۰ بازی خود ۳۰ امتیاز گرفته به دسته پایین‌تر سقوط نکرده و در رتبه سیزدهم و حتی دوازدهم جدول هم ایستاده است.

قرمز‌های مازندرانی که فصل ۹۷-۹۸ یعنی اولین فصل حضورشان با ۳۶ امتیاز دهم و در فصل گذشته با ۳۸ امتیاز نهم شدند، اگر بتوانند از ۳۹ امتیاز باقیمانده ۲۰ امتیاز دیگر جمع کنند، در لیگ برتر خواهند ماند.

البته ناگفته نماند که در بعضی از فصل‌ها تیم‌های خوش شانسی بودند که با ۲۷ یا ۲۸ امتیاز هم در لیگ‌برتر ماندنی شدند، اما تجربه نشان داده این میانگین امتیاز اگر با شانس همراه نباشد، سرنوشت تلخی به همراه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.