آب‌های اطراف خارگ به نفت آلوده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: به علت شکستگی خط انتقال نفت، موجب ایجاد آلودگی گسترده نفتی در ساحل جزیره خارگ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: وقوع آلودگی نفتی اخیر به دلیل نشت نفت ناشی از شکستگی خط انتقال نفت از دریا به خشکی است که موجب ایجاد آلودگی گسترده نفتی در ساحل جزیره خارگ شده است و شرکت نفت فلات قاره و شرکت پایانه های نفتی و اداره کل بنادر و دریانوردی در حال بررسی و همچنین اقدام برای مهار و پاکسازی آلودگی دریا هستند.

او با اشاره به اینکه آلودگی نفتی از چهارشنبه در آب‌های ساحلی جزیره خارگ رخ داده است، افزود: حوادث آلودگی نفتی دریا ناشی از نشت نفت از خطوط انتقال از مهم‌ترین علل آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس در سال های اخیر بوده که نیاز است شرکت‌های نفتی اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از این‌گونه آلودگی ها انجام دهند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه اقدامات این شرکت‌‎ها کافی نیست، ادامه داد: سازمان محیط زیست بر اساس قوانین، این‌گونه موارد را پیگیری و خسارت های وارد آمده به اکوسیستم دریایی را برای اعمال قانون و همچنین احیای زیستگاه محاسبه و مطالبه می‌کند و مسئولان شرکت های نفتی باید طبق قوانین اقدامات لازم را انجام دهند.

قلی نژاد گفت: خلیج فارس یک اکوسیستم غنی و میراث طبیعی ارزشمندی است که فواید فراوانی را برای ساحل نشینان و کشورهای منطقه دارد و باید طبق قوانین در حفاظت از آن کوشید.

او عنوان کرد: جزیره خارگ زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و یک اکوسیستم با ارزش زیستی است و آلودگی های نفتی مهم‌ترین تهدید این اکوسیستم است بنابراین به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های مسئول تاکید می‌شود آلودگی اخیر را به سرعت پاکسازی و اقدامات پیشگیرانه را با دقت اجرایی کنند.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.