چاووش اوغلو: هیچ دلیلی مانع روابط ما با عربستان نخواهد شد

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد هیچ دلیلی مانع بهبود روابط کشورش با عربستان سعودی نمی‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه، اعلام کرد هیچ دلیلی مانع بهبود روابط با عربستان نیست؛ همچنانکه اعلام کرد کشورش روابط دیپلماتیک را با مصر آغاز کرده است.

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در ادامه تأکید کرد: در صورتی عربستان گام‌هایی مثبت بردارد، ما مقابله به مثل می‌کنیم و این مسأله بر امارات انطباق دارد. وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد: تماس‌هایی با مصر در سطح اطلاعاتی و نیز وزارت خارجه صورت گرفته است.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد کشورش برنامه ریزی کرده است تا نشستی را در آوریل آتی در خصوص صلح افغانستان برگزار کند. او همچنین از تصمیم ترکیه برای تعیین نماینده‌ای ویژه خود در افغانستان به منظور پیشبرد صلح ندارد.

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد نشست استانبول در خصوص افغانستان تکمیل کننده نشست دوحه بوده و جایگزین آن نیست. ترکیه محل اعتماد طرف‌های مختلف در افغانستان است و پیشتر نیز جنبش طالبان و دولت افغانستان از ترکیه خواسته بودند تا میزبان نشستی میان آن‌ها شود.

چاووش اوغلو همچنین در خصوص مسألعه قبرس نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا طرف مذاکرات قبرس نیست و نباید هم طرفی در این مسأله به شمار آید.

پیشتر نیز شبکه العربیه به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود ترکیه به دنبال بازگشت روابط دیپلماتیک با کشور‌های عربی است. بر این اساس گزارش، ترکیه آمادگی خود را برای اعزام هیئتی بلندپایه شامل دیپلمات‌ها و مقامات امنیتی به قاهره اعلام کرده است.

منابع العربیه و الحدث روز سه شنبه اعلام کردند ترکیه بار دیگر خواهان نشست با مصر با حضور مقامات بلند پایه آنکارا شده است.

این منابع همچنین گفته بودند ترکیه با اعلام آمادگی برای اعزام هیئتی ترکیه‌ای و مقاماتی امنیتی به قاهره، پیشنهاد نشستی امنیتی را با حضور نمایندگان قبرس و یونان نیز داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار