تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه روستای یزد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب، از سه روستای استان یزد تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در هفتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که با حضور مجازی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، روستای ترکان هرابرجان شهرستان خاتم به عنوان روستای برگزیده هفتمین جشنواره ملی روستا و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

روستای مدوار و بهادران شهرستان مهریز هم به عنوان روستای شایسته تقدیر این دوره معرفی شدند.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها و مرور فعالیت‎ های این جشنواره گفت: سال ۱۳۹۳ وقتی این ایده مطرح شد؛ بر آن بودیم چند راهبرد دنبال شود که اهم راهبرد‌ها عبارتند از مشارکتی بودن، بومی‎ گرایی، داوطلبانه بودن، نوآورانه بودن.

سید عباس صالحی با اشاره به نتایج توجه به این راهبرد‌ها در هفت دوره جشنواره افزود: رشد کمی مشارکت روستا‌های کتابخوان، تجمیع برنامه‌ها و ایده‌های تازه در حوزه کتابخوانی و سرریز فعالیت‌های حوزه کتابخوانی به حوزه توسعه روستا از جمله این نتایج به شمار می‌آید.

او فرهنگ را کانون توسعه روستا عنوان کرد و اظهار داشت: فرهنگ، کانون توسعه و کتاب هم کانون فرهنگ است. خوشبختانه فعالیت‌های کتابخوانی روستاییان در سال‌های اخیر به حوزه‌های دیگری اعم از کارآفرینی و زیست محیطی تسری یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زندگی اجتماعی ما در سال ۱۳۹۹ متاثر از کرونا دستخوش تحول شد و در حوزه کتابخوانی هم تاثیر‌هایی گذاشت که یکی از تاثیرات برگزار نشدن پایتخت کتاب ایران بود.

صالحی تصریح کرد: آثار کرونا در همه حوزه‎ های فرهنگی و اجتماعی و کتابخوانی مشهود است، اما تاثیرات کرونا بر هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب با همه تاثیر‌های مخرب کرونا فرصت‌هایی را رقم زده است.

به روستا‌های برگزیده این برنامه تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال هدیه نقدی از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های همکار در این جشنواره پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار