نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس :

عمران و آبادانی کوهبنان باعث مهاجرت معکوس می شود

شریعتی گفت: اگر عمران و آبادانی کوهبنان رونق یابد مهاجرت‌های معکوس افزایش پیدا می‌کند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،همزمان با روز عید مبعث امام جمعه و فرماندار کوهبنان به اتفاق نائب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، معاون فرماندار، بخشدار طغرالجرد و مسئولان شورای شهر کیانشهر با امام جمعه بخش طغرالجرد دیدار کردند.

در ابتدای این نشست عفت شریعتی نائب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ضمن تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص) گفت: ما باید در پرتو منویات مقام معظم رهبری گام به گام به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

عضو کمیسیون بانوان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کوهبنان امروز جایگاه ویژه‌ای دارد شهری فرهنگی، اما ظرفیت‌های اقتصادی هم در این خطه به وفور وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: اگر توجه به عمران و آبادانی کوهبنان رونق گیرد مهاجرت‌های معکوس به این شهرستان افزایش پیدا می‌کند البته کوهبنان با داشتن جایگاه فرهنگی و اقتصادی حرف‌ها برای گفتن و پیشرفت دارد.

اوافزود: از آغاز کار مجلس یازدهم پیگیری‌هایی برای اقتصادی شدن کوهبنان انجام شده در حالی که ظرفیت کشاورزی جای خود دارد، ولی ظرفیت صنعتی و معدنی این منطقه بی نظیر است که باید منافع این ظرفیت‌ها جهش تولید را شکل دهند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته دیدار‌هایی با مسئولین وزارت صنعت و معدن داشتم تا معادن سرب و روی و کارخانجات در شهرستان راه اندازی شود البته سرمایه گذار شرکت صبا نور هم با مسئولین وزارتخانه جلسه داشتند.

اوافزود: در جلسات شورای معادن استان راه اندازی معادن و کارخانه سرب و روی پیشنهاد و در اولویت قرار گرفت تا این که با مصوبه شورای معادن زمینه برای مزایده در استان به صورت منطقه‌ای فراهم شد.

عضو کمیسیون بانوان مجلس بیان داشت: در هفته گذشته شرایط مزایده در جراید و‌ مطبوعات اعلام شد تا زمینه برای حضور سرمایه گذاران و بهره وری در شهرستان کوهبنان فراهم شود.

اوافزود: انتخابات شورا‌ها را در پیش داریم در حالی که وجود پارلمان‌های شهری و روستایی در پیشرفت، عمران و آبادانی منطقه موثر هستند باید تلاش کنیم شورا‌هایی توانا، خستگی ناپذیر و توانمند انتخاب کنیم.

اوافزود: در جریان انتقال آب به سیرجان هم بنده پیشنهاد کردم که آب خلیج فارس به شهرستان‌های زرند و کوهبنان برسد البته معادن و کارنجات باید پیش قدم باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی ۱۵ درصد از درآمد معادن و کارخانجات صرف عمران و آبادانی منطقه می‌شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: در دوران زلزله مشکلات خاصی وجود داشت، اما همواره بدنبال صنعتی شدن کوهبنان بودیم که فراهم ساختن زیر ساخت‌ها برای این امر ضروری بود.

اوافزود: بیش از ۱۲ میلیارد تومان در پست برق کوهبنان هزینه شد که امروز ظرفیت برق شهرستان چهار برابر شده در حال حاضر می‌توانیم برق مورد نیاز صنعت را فراهم کنیم.

حسین سالاری بیان داشت: با پیگیر‌ی های صورت گرفته و حضور سرمایه گذار نیروگاه بخش خصوصی در حال حاضر می‌تواند وارد شبکه برق شهرستان شود.

فرماندار شهرستان کوهبنان تصریح کرد: طی چند سال گذشته شناخت استعداد‌های منطقه در دستور کار قرار گرفت و مطالعات پهنه جامع زمین شناسی کوهبنان انجام شد که این خود می‌تواند در صنعتی شدن منطقه موثر باشد.

اوافزود: در زمینه گردشگری کوهبنان جایگاه خاصی دارد و به بام فرهنگی استان کرمان مزین شده است در حال حاضر مطالعات باستان شناسی کوهبنان انجام شده و ۲۰۵ اثر در کوهبنان شناسایی که عکس‌هایی هوایی تبدیل به کتاب خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: ساخت خانه‌های بوم گردی در جای جای شهرستان خصوصا در روستای درب گزک با حضور بخش خصوصی در حال انجام است که می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

سالاری تصریح کرد: بحث گردشگری معادن هم در حال پیگیری است تا راه اندازی شود که این مهم هم در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر است البته جلساتی با مدیران شرکت ذغال سنگ و میراث فرهنگی استان کرمان داشتیم.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در حوزه کشاورزی گلخانه ۲۰ هکتاری در حال  کار است و در حوزه صنعت هم باید استعداد‌های منطقه در خود منطقه و در خدمت مردم قرار گیرد که راه اندازی واحد‌های بزرگ‌سرب و روی می‌تواند باعث اشتغال و فعال شدن معادن منطقه شود که از کنسانتره تا شمش در شهرستان تولید شود.

اوافزود: راه اندازی افق‌های جدید هم در معادن در حال انجام است که این مهم در افزایش تولید ذغال سنگ و جذب نیروی جدید در شهرستان موثر است.

این نشست با قرائت فاتحه بر قبور مطهر و منور شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای گمنام بخش طغرالجرد همراه بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.