ایجاد یک دانشگاه جامع آموزش عالی با سه پردیس در کاشمر

شایعه انحلال مرکز آموزش عالی کاشمر صحت ندارد و قرار است یک دانشگاه جامع با سه پردیس گناباد، تربت‌حیدریه و کاشمر ایجاد شود که در چارچوب یک دانشگاه جامع به منظورتوسعه و رشد کمی و کیفی گام برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین رحیمی رئیس ستاد آمایش مراکز آموزش عالی کشور در  سفر خود به  کاشمر گفت: متأسفانه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ شاهد افزایش تعداد مراکز و مؤسسات آموزش عالی در نقاط مختلف کشور بودیم.

او افزود: تصویب طرح آمایش مراکز و مؤسسات آموزش عالی در سال ۹۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرو رهنمود‌های مقام معظم رهبری و ابلاغ اجرای این طرح در سال ۹۵ از سوی رئیس‌جمهور است و طرح آمایش مراکز و مؤسسات آموزش عالی در قالب ۸ طرح اجرا می‌شود که یکی از این موارد موضوع ساماندهی است.

 رئیس ستاد آمایش مراکز آموزش عالی کشور ادامه داد: مرکز آموزش عالی کاشمر تنها مرکز دولتی، روزانه و حضوری وابسته به این وزارتخانه است و این مرکز ازجمله مراکزی است که مشمول طرح ساماندهی قرار گرفته شود باید با نگاه باز و مزیت‌هایی که این مرکز برای منطقه خواهد داشت درباره آن تصمیم گیری شود.

  رحیمی بیان کرد: طرح ساماندهی وآمایش مراکز آموزش عالی نیز در دو مدل الحاقی و تجمیعی انجام می‌شود، به‌طوری‌که اولویت اصلی ما برای مرکز آموزش عالی کاشمر در موضوع ساماندهی مدل تجمیعی است؛ و در طرح ساماندهی برای مرکز کاشمر، موضوع ادغام با یک موسسه آموزش عالی در جنوب خراسان رضوی را نداریم.

او تصریح کرد:شایعه انحلال مرکز آموزش عالی کاشمر صحت ندارد و قرار است در جنوب خراسان رضوی یک دانشگاه جامع با سه پردیس گناباد، تربت‌حیدریه و کاشمر ایجاد شود و در چارچوب یک دانشگاه جامع در راستای توسعه و رشد کمی و کیفی گام برداشته شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد آمایش مراکز آموزش عالی کشورتاکید کرد: منطقه ترشیز یک منطقه کشاورزی و قطب تولید کشمش در کشور است، و ضروری است یک واحد‌های پژوهشی متناسب با نیاز و ظرفیت منطقه ساخته شود تا در این مرکز علاوه بر فعال کردن یک واحد پژوهشی در حوزه کشمش باید مرکز نوآوری کشمش نیز راه‌اندازی شود.

غلامحسین رحیمی اظهار کرد: اینکه ایجاد رشته‌های جدید و فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید بر اساس مزیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه باشد اگر واقعاً نیاز منطقه به‌گونه‌ای باشد که در آینده نیاز به ایجاد رشته‌های جدید باشد ازنظر وزارت علوم هیچ‌گونه منعی وجود ندارد، ولی باید ارتقای کیفی رشته‌های موجود به‌گونه‌ای باشد که مرکز آموزش عالی کاشمر بتواند وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی شود.


معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و رئیس ستاد آمایش مراکز آموزش عالی کشور گفت:رشد و توسعه مرکز آموزش عالی کاشمر در گرو ثابت بودن فضای فیزیکی، تنظیم مجدد رشته‌ها، ارتقای کیفی، ایجاد مراکز نوآوری، و نیز فعال بودن اعضای هیأت علمی است. باید یک تنظیم مجدد در رشته‌ها انجام شود به‌طوری‌که علاوه بر ارتقای کیفی در آموزش نیاز‌های منطقه بزرگ ترشیز پاسخ داد.


انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود