آشنایی با ورزشگاه‌های میزبان نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، بعد از گمانه زنی و صحبت‌های فراوان کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت که لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ را نیز مانند مرحله حذفی این مسابقات در فصل گذشته، به صورت متمرکز برگزار کند با این تفاوت که بر خلاف سال گذشته که تمام مسابقات در یک کشور برگزار می‌شد امسال هر گروه از مسابقات در یک کشور برگزار خواهد شد.

مسابقاتی که بر خلاف انتظار فوتبال دوستان ایرانی، میزبانی هیچ کدام از ۴ گروهی که نمایندگان کشورمان در آن حضور دارند به کشور ما داده نشد، تا تیم‌های کشورمان مجبور شوند در زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر، کشورمان را ترک کنند و برای برگزاری مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، خود را آماده کنند.

به هر حال بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور‌های عربستان، هند و امارات میزبان مرحله گروهی این مسابقات در منطقه غرب هستند و تیم‌های ما برای برگزاری این مسابقات باید به ۳ کشور متفاوت سفر کنند.

با توجه به تمام این مسائل بد نیست ، نگاهی به ورزشگاه‌های میزبان نمایندگان کشورمان درلیگ قهرمانان آسیا بیندازیم.

گروه B: میزبان الشارجه امارات

الشارجه ، ورزشگاهی چند منظوره که استادیوم خانگی تیم فوتبال الشارجه امارات نیز محسوب می‌شود و میزبان تیم فوتبال تراکتور یکی از نماینده‌های کشورمان است. این ورزشگاه گنجایشی ۲۰ هزار نفری دارد و نماینده‌های ما در سال‌های گذشته سابقه بازی در این استادیوم را دارند و در اکثر اوقات نتایج خوبی نیز در این ورزشگاه کسب کرده‌اند.

گروه C: میزبان الاهلی عربستان

ورزشگاه ملک عبدالله جده عربستان با گنجایشی بیش از ۶۸ هزار نفر میزبان گروه سوم منطقه غرب بوده و نماینده کشورمان در این گروه استقلال است. به نظر می رسد که پس از چند سال که نمایندگان ایران و عربستان دیدار های رو در رو را در کشور ثالث برگزار می کردند، نماینده کشورمان  مجبور به بازی در این کشور و شهر جده شود .

این ورزشگاه که به استادیوم الجوهره نیز مشهور است هفت سال از افتتاح آن می‌گذرد  و به عنوان یکی از مجهز‌ ترین ورزشگاه‌های فوتبال در آسیا شناخته می شود . این وزشگاه در سال‌های گذشته برگزار کننده دیدار سوپر کاپ فوتبال ایتالیا میان یوونتوس و میلان نیز بوده است.

گروه D: میزبان النصر عربستان

یکی دیگر از نمایندگان کشورمان فولاد خوزستان است که در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. خوزستانی‌ها در صورت پیروزی در پلی آف و صعود به مرحله گروهی، باید در ورزشگاه تیم النصر عربستان (دانشگاه ملک سعود ) بازی‌های خود را برگزار کنند. ورزشگاهی که در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد و ازسال ۲۰۲۰ ورزشگاه اختصاصی تیم النصر عنوان گرفته است. این ورزشگاه که ۲۵ هزار نفر گنجایش دارد به نام دومین پادشاه عربستان ملک سعود نام گذاری شده است.

گروه E: میزبان گوای هند

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد که تیم فوتبال کوای هند که اولین حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا به لطف افزایش سهمیه تیم های حاضر از ۳۲  تیم به ۴۰ تیم  تجربه می کند، بتواند میزبانی این مرحله از مسابقات را کسب کند، اما این اتفاق افتاد و نمایند فوتبال کشورمان پرسپولیس مجبور است برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به هند سفر کند.

بیش از ۳۰ سال از زمان تاسیس ورزشگاه خانگی تیم گوا می‌گذرد و علاوه بر مسابقات فوتبال، در این ورزشگاه بازی های کریکت نیز برگزار می شود . ورزشگاه تیم گوا گنجایشی ۲۰ هزار نفری دارد و همچنین بازی‌های تیم ملی فوتبال هند نیز در این استادیوم برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
ای وای پرسپولیس افتاد تو گوا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سولماز جهاندیده
۰۷:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
این ورزشگاه هند خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
بی‌کفایت‌هایی که سرکارند، مایه ننگ و آبروریزی ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
اینکه هند میزبانی می گیره اما ایران نه دیگه از بی عرضگی مدیرانه ربطی به زیرساخت نداره !
Iran (Islamic Republic of)
امیرخان
۱۱:۰۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
درباره برگزاری بازی درعربستان که امنیت ندارد وبرادرای یمنی باموشک حالشون میگیرن رییس جدیاستناد کنه واعتراض کنه این گوی واین میدان
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
استادیوم های کشور ما بهتر هست آزادی و امام رضا اما برای سیاسی بازی به کشور های دیگه داده شد عربستان و امارات قبول اما هند کجای دلم بزارم هند کلا تو مسابقات یک نماینده داره که تا به حال به مرحله حذفی را پیدا نکرده AFC مکانی شد که پول حرف اول می زنه#AFC فاسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
دمت گرم یک رییس بادل وجرات میخوادکه خدا روشکرازاین مسیول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
لعنت برعربستان
آخرین اخبار