تاکید بر ارتقای اصول ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در قزوین گفت: باید با جدیت ارتقا ایمنی در واحد‌های تولیدی، تجاری و مسکونی پیگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه اضطراری ستاد بحران استان قزوین گفت: در پلاسکو افراد زیادی کسب درآمد می‌کردند، اما ریالی برای ایمنی هزینه نکردند و حالا صفر تا صد را از دولت می‌خواهند.

نجار تاکید کرد: کارخانه‌ها درآمد دارند و باید کیفیت ایمنی شان ارتقا پیدا کند.

وی افزود: در سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان هزینه خسارت پرداخت کرده ایم که باید مدیریت شود تا تمام بار روی دوش دولت قرار نگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: برای تعطیلات پیش رو آمادگی لازم را داشته باشید و‌از ظرفیت‌های قانونی به درستی استفاده کنید.

به گفته نجار؛ قانون بیمه منازل مسکونی در حوادث همگانی در مجلس به تصویب رسید ه و ابلاغ شده است و همه کسانی که دارای فیش برق هستند بیمه حادثه می‌شوند و کلیه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی باید ضریب بیمه را افزایش بدهیم و راه حل قانونی دیگری نداریم.

استاندار هم در این جلسه گفت: سال ۹۹ سخت‌ترین سال در نظام مدیریتی کشور بود، کرونا شرایط سختی را در کنار تحریم‌ها بوجود آورد و مدیریت در این شرایط ایثارگرانه بود.

وی افزود: مدیران ما در استان قزوین با مشکلات فراوانی مواجه هستند و تجهیزات و امکانات ما برای مدیریت بحران کم است، اما امیدوارم سال آینده وضعیت بهترشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم با اشاره به خسارت سرمازدگی گفت: هشدار‌ها درباره سرمازدگی همچنان وجود دارد و علاوه بر آن درگیر خشکسالی هستیم، ۱۱۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم داریم که اگر بارندگی مناسب نداشته باشیم با کاهش محصول مواجه می‌شویم.
خمسه ادامه داد: در باغات تجاری از هیتر‌ها استفاده شده است و در باغات انگور داربستی با اصلاح سرشاخه‌ها سعی کرده ایم جلو‌ی خسارت را بگیریم.

ملکی مدیر عامل آب منطقه‌ای هم گفت: برای پروژه آب شرب آبیک به ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

طاهرخانی شهردار هم بیان کرد: آتش نشانی ۲۰۰ نفر پرسنل و ۴۰ دستگاه خودرو دارد و با توسعه شهر همخوانی ندارد و ما نیاز به نردبان ۵۵ متری و ۳۲ متری داریم.

آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: مرکز عملیات و پشتیبانی امداد و نجات دچار فرسودگی شده و درصورت بروز بحران زمین گیر می‌شویم.

بیرنوندی مدیر عامل آب و فاضلاب هم در این نشست گفت: مخازن فرسوده در روستا‌ها از عمده‌ترین مشکلات ماست و نیاز به اعتبار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: ۳ مورد ویروس موتاسیون در تاکستان شناسایی شده و درآستانه سال نو با بحران مواجه هستیم ارزیابی‌ها از این ۳ نفر نشان می‌دهد با استان‌های شمالی و خوزستان مراوده داشته اند.

نامدار افزود: منطقه طارم پایگاه اورژانس ندارد و آزاد راه ساخته می‌شود، اما پد فرود و پایگاه اورژانس برای آن دیده نشده است.

نصیری فرماندار البرز هم با اشاره به نگرانی‌ها برای وقوع حوادث غیر مترقبه در واحد‌های مسکونی مهر و شرکت‌های شوینده اذعان کرد: عمده شرکت‌های شیمیایی در البرز واقع شده و امکانات لازم را ندارند و بسیار خطرناک است.

انبارلویی مدیر کل صدا و سیما هم گفت: فیبر سالن ستاد مدیریت بحران استان قطع و ممکن است مدیریت بحران را با چالش مواجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.