مبعث، روز برانگیخته شدن پیامبر مهربانی و سعادت آفرین است

امام جمعه اندیمشک گفت: عید مبعث، روز برانگیخته شدن پیغمبر رحمت و مهربانی، رسول وحدت بخش و سعادت آفرین حضرت محمد مصطفی (ص) است.

سیدکمال موسوی امام جمعه اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک عید مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام با کسانی درگیر شد که بر تعصبات کورکورانه، فرصت سوز و خانمان برانداز مباهات می‌کردند و بر طبلش می‌کوبیدند.

او افزود: حضرت محمد (ص) با مقاومت و استقامت تمام یکه و تنها قدم به میدان مبارزه با جهل، خرافه پرستی و افتخارات بی شمار بر موهومات نهاد و با کسانی به تقابل برخواست که بیشترین افتخارشان برخدا زدایی و بت پرستی در عرصه زندگی بود، جهل و تاریکی همه جا را گرفته بود و فقط مختص به عربستان نبود بلکه ۲ امپراطوری ایران و روم به نحوی گرفتارتر بودند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: پیامبر (ص) تنهایی پرچم هدایت را به دوش گرفت، علم معنویت را برافراشت و امیدوار به فضل و کمک الهی از هیچ تهدید و تخریبی برای رسیدن به آرمان‌های بلندش که هدایت مردم بود نهراسید.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: در راه هدایت کردن مردم، حتی نزدیک‌ترین کسانی که باید حضرت محمد (ص) را حمایت می‌کردند بیشترین مخالفان او شدند، اما این مخالفت در مسیر نورانی او خللی ایجاد نکرد و دچار ضعف و ناامیدی نشد، مقاومت و صبر پیامبر اسلام (ص) در این راه بزرگترین درس برای همه ما است که باعث می‌شود به نتایج بلندی رسید و آرمان‌ها را فتح کرد.

این مقام مسئول افزود: مردم با این تلاش نورانی گروه گروه و فوج فوج به این دین تازه وارد می‌شدند و اسلام بعد از ۲ دهه مجاهدت سراسر عربستان را فرا گرفت و بعد از رحلت ایشان اختلافات میان امت اسلام دامن زده شد و در نتیجه اهلبیت او قربانی آن اختلافات ایمان سوز شدند و دشمنان رسول خدا (ص) به حسد و کینه تمام به تلافی و جبران سیلی‌هایی که جبهه حق بر صورتشان نواخته بود درآمدند.

او تصریح کرد: این موضوع نیز درسی است برای جبهه حق که در همه ادوار تاریخ و دوران‌ها نیاز به وحدت و انسجام دارد و درختی که حضرت محمد (ص) بعد از یک هزار و ۴۰۰سال کاشت از سوی امام خمینی (ره) ثمره‌ی آن نمایان شد و مردم این سرزمین به سلاله پاک که بوی خدا و رسولش را از او استشمام می‌کردند لبیک گفتند و تبدیل به بزرگ‌ترین مانع در مسیر سلطه گران بی رحم، ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌های زمان خود شدند.

امام جمعه اندیمشک گفت: شکست خوردگان با کینه و دشمنی عمیق همه امکانات جهان کفر و جوامع به ظاهر اسلامی را برای نابودی اسلام ناب به کار برده و می‌برندتا خیانت‌های بعد از رحلت پیغمبر (ص) و سیر عقب گرد امت اسلام و تسلط اجانب و بیگانگان بی رحم را به نظاره بنشینند، اما این اتفاق به فضل الهی و رهبری حکیم و آگاه مردم بصیر ایران زمین رقم نخواهد خورد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.