آزمایشگاه تاییدیه سلامت محصولات کشاورزی در جیرفت راه اندازی می‌شود

رییس دانشگاه جیرفت گفت: آزمایشگاه تاییدیه سلامت محصولات کشاورزی به زودی در جیرفت راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرتضی مختاری رییس دانشگاه جیرفت در همایش ملی سلامت و کشاورزی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تاییدیه سلامت محصولات کشاورزی در این دانشگاه گفت: این آزمایشگاه به زودی راه اندازی می‌شود.

او افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه، تاییدیه سلامت محصولات کشاورزی جنوب کرمان در همین منطقه انجام می‌شود.
مختاری تصریح کرد: برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت نشان از عزم راسخ دانشگاه‌ها در بخش کشاورزی است.
ابوذر عطاپور وزیری فرماندار جیرفت نیز در این همایش از صادرات یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی صادراتی از گمرک این منطقه خبر داد.
او افزود: دولت با فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی، زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.
عطاپور اولویت امروز بخش کشاورزی را تولید محصولات با کیفیت عنوان کرد و بیان داشت: کشاورزان باید با برند سازی و کیفیت گرایی زمینه معرفی ظرفیت‌های کشاورزی منطقه جنوب کرمان را فراهم کنند.
فرماندار جیرفت، برگزاری همایش ملی کشاورزی و سلامت را فرصتی برای بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان دانست و بر مشارکت بیشتر جامعه دانشگاهی در بخش کشاورزی تاکید کرد.

همایش ملی کشاورزی و سلامت امروز در جیرفت برگزار شد، این همایش در ۱۶ محور برنامه ریزی شد و بهداشت محیط و پسماند‌های کشاورزی، سلامت شغلی نیرو‌های انسانی شاغل در فعالیت‌های کشاورزی، کشاورزی نوین و آفت کش‌ها و تهدیدات سلامت، سلامت و امنیت غذایی و استاندارد سازی محصولات کشاورزی و صنایع غذایی از جمله محور‌های مهم این همایش بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.