سعیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

رها شدن اسناد توسعه‌ای سیستان‌وبلوچستان، طرح سؤال از وزیر کشور را کلید زد

نماینده چابهار گفت: به دلیل رها شدن پروژه‌های اسناد توسعه‌ای سیستان و بلوچستان، طرح سؤالی را از وزیر کشور در این باره تدوین کرده‌ام.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و بخش‌های قصرقند مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصویب و پیگیری سند توسعه استان سیستان و بلوچستان از سوی وزارت کشور گفت: پروژه‌های متعددی در این اسناد در نظر گرفته شد تا شاخص‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان رشد کند، اما این برنامه‌ها رها شدند؛ به همین دلیل طرح سؤالی را از وزیر کشور در این باره تدوین کرده‌ام.

وی ادامه داد: اگر اجرای این اسناد ضرورتی نداشته است، نباید شروع می‌شد و اگر ضروری بود، چرا رها شده است؟ با وجود تحرک بالای اوایل اجرای اسناد، اما مدتی است این مسئله از دستور کار وزارت کشور در عمل خارج است. شاید آقای دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بگویند پیگیری می‌شود، اما عملاً از عزم جدی برای پیگیری پروژه ها وجود ندارد. احتمال دارد یکی از دلایل آن تأمین نشدن اعتبارات مطابق با تعریف پروژه‌‎های توسعه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه باشد. 


بیشتر بخوانید


نماینده چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و بخش‌های قصرقند مجلس تصریح کرد: روند مثبت در بودجه‌ریزی و پروژه ها را باید داشته باشیم؛ البته خدماتی که در این سال‌ها از سوی ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده، در برخی حوزه‌ها بی‌نظیر بوده است، اما جنس و نوع محرومیت‌ها برای تحقق اهداف چشم‌انداز حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار