مسافرت موجب ایجاد گونه‌های جدید و پایدار ویروس کرونا می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا،گفت: اگر مسافرت‌ها و دورهمی خانوادگی در کشور ادامه یابد پایان فروردین ۱۴۰۰ شاهد موج جدید جهش‌های دیگر ویروس انگلیسی هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلال کریمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا در نشست با پزشکان خانواده شهری و روستایی فسا، بیان کرد: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که منشاء گونه انگلیسی کرونا شهر کنت در انگلستان بوده که شهری تشریفاتی و تفریحی است.

او، تصریح کرد: مسافرت‌ها موجب جهش ویروس کرونا در شهر کنت و شیوع گسترده آن در شهرهای مختلف انگلستان و پس از آن در دیگر کشورها شده است.

کریمی، ادامه داد: پزشکان خانواده شهری و روستایی در خط مقدم بیماریابی و آموزش به مردم قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا،از پزشکان خانواده درخواست کرد برای جمعیت زیر پوشش خود و ارائه آموزش‌های لازم به خانوارهای تحت پوشش در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، نبود شرکت در تجمع‌ها و دورهمی‌ها، پرهیز از مسافرت و توجه به هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی تلاش بیشتری کنند.

او، بر اهمیت آموزش همگانی، رهگیری مبتلایان و بیماران مشکوک و هماهنگی بین بخشی در مقابله با کرونا تاکید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

بنا به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (نوزدهم اسفندماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۵۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۷۹۷ نفر بستری شدند که با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۵۵۹ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۸۶۷ نفر رسیده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد، به گونه‌ای که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.