بارش های باران، برف و تگرگ در راه خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های رگباری برف و باران از فردا شب در مناطق مختلف خراسان رضوی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: به دنبال افزایش شدت ناپایداری‌های جوی، بارش‌های برف و باران مناطق مختلف این استان را از پنجشنبه شب فرا می‌گیرد و این وضعیت تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

او افزود: همگام با وقوع بارش‌های رگباری باران و برف، طی این مدت افزایش شدت وزش باد، رعد و برق، کاهش دما، بارش تگرگ، آبگرفتگی، افزایش آب رودخانه‌ها، سیلاب و کولاک برف در مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.


 کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها عصر روز جمعه و شنبه هفته آینده در تمامی نقاط خراسان رضوی رخ خواهد داد.

 


بیشتر بخوانید



فاروقی با اشاره به کاهش محسوس و متناوب میانگین دما در خراسان رضوی طی روز‌های آینده بیان کرد: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۲ درجه کاهش دارد و فردا به میزان حدود هفت درجه افزایش خواهد یافت.

او تصریح کرد: روند افزایشی دمای هوا تا صبح شنبه هفته آینده در خراسان رضوی ادامه دارد و در روز شنبه شاهد افت محسوس دما در استان هستیم به طوری که بیشینه دمای هوای مشهد در روز شنبه آینده شش درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: برای روز‌های جمعه و شنبه پیش رو وزش باد شدید با احتمال آسیب جدی به سازه‌های موقت هم پیش‌بینی شده است.

 فاروقی اظهار کرد: برای امروز آسمان  خراسان رضوی ابری پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمال غرب و بخش‌های مرکزی استان بارش‌های پراکنده باران را خواهیم داشت.

او افزود: فریمان با کمینه دمای هوای یک درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند؛ بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سرخس با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.