فرودگاه بوشهر ۱۰۰ سالگی را پشت سر گذاشت

بوشهر یکی از نخستین شهر‌های کشور است که صاحب فرودگاه شد و حالا قدمت فرودگاه این شهر از ۱۰۰ سال بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر گفت: از سال ۱۲۹۸ هجری شمسی که اولین پرواز‌های بین المللی با هواپیماهای کوچک انجام می‌گرفت، فرودگاه بوشهر نیز فعال بوده است.

عبدالکریم مشایخی عنوان کرد: سال ۱۹۱۹ میلادی اولین پرواز که از اروپا عازم هندوستان بود، در مسیر پروازی جدید و در فرودگاه‌های خاکی بغداد، بوشهر، بندر لنگه و کراچی برای سوختگیری و سرویس، نشست و برخاست داشت و از اولین پرواز‌هایی بود که از خاک و آسمان ایران استفاده می‌کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر هم در این باره بیان کرد: فرودگاه بوشهر بر اساس مستندات و کتب تاریخی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور و منطقه از سال ۱۲۹۸ تاکنون در همین محل کنونی بوده است و طولانی‌ترین باند پروازی را میان فرودگاه‌های کشور دارد.


بیشتر بخوانید


به گفته کمال دهقان منشادی، فرودگاه شهدای بوشهر حدود ۱۸ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای دو پایانه داخلی و خارجی با حدود ۱۰ هزار متر مربع وسعت است.

او  ادامه داد: از نظر دستگاه‌های کمک ناوبری و تجهیزات هوانوردی به‌روزترین تجهیزات شامل NDB , VORDME, ILS , RCAG و ... در این فرودگاه نصب شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر بیان کرد: اکنون ٨ شرکت هواپیمایی در فرودگاه شهدای بوشهر هر هفته ٨۰ پرواز به پنج مقصد داخلی انجام می‌دهند.

نمایشگاه مستندات ۱۰۰ سالگی فرودگاه با عنوان «فرودگاه بوشهر نماد قدمت و خدمت» در فرودگاه برپاشده است.

نام فرودگاه بوشهر از شهریور ۱۳۹۹ به فرودگاه شهدای بوشهر تغییر یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.