معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

مشاوره‌های پیش از ازدواج را اجباری می‌کنیم

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت:مشاوره‌های قبل از ازدواج را افزایش داده ایم و حاضریم با پرداخت اعتبارات دوره‌های مشاوره پیش از ازدواج را اجباری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در جلسه ساماندهی امور جوانان با اشاره به ظرفیت‌های دفاتر مشاوره در استان گفت:اگر امکان دسترسی عمومی به دوره‌ها باشد،مشاوره‌ها را اجباری می‌کنیم.

اوافزود:تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان یعنی کار برای جوانان باید دسته جمعی و فرابخشی باشد.

او ادامه داد:آسیب‌های اجتماعی امروز که گریبان جامعه را گرفته است،ناشی از کوتاهی‌هایی هست که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم و باید در کنار دروس علمیٰ مهارت‌های زندگی را نیز به فرزندان خود یاد می‌دادیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش وجوانان با انتقاد از اینکه جوانان امروز آمادگی و تعهد پذیری برای حضور در اجتماع و مهارت‌های اشتغال را ندارند گفت:بحران جمعیت مسئله‌ای کاملا جدی است و تک فرزندی نیز آفتی برای مسئولیت پذیری و تهعد پذیری جوانان محسوب می‌شود.

تندگویان با بیان اینکه ازدواج اولویت است، اما موضوع اصلی و مهمتر فرزندآوری و خانواده است گفت: نهاد‌ها در شعار فرزند کمتر زندگی بهتر همراهی داشتند، اما متاسفانه در بحث فرزند آوری همراهی نهاد‌ها را نمی‌بینیم.

او با بیان اینکه موضوعاتی نظیر ازدواج، طلاق، اشتغال و مسکن همه به جوانان برمی گردد یادآور شد:همه آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد و طلاق گرفته تا افسردگی یا پشت در خانه شهروندان است و خانواده‌ها را درگیر کرده است.

او با اشاره به ثبت رشد ۵ درصدی ازدواج جوانان در ۹ ماهه نخست سال گفت:بعد از ۲۵ سال که در ازدواج، شاهد شیب نزولی بودیم این رشد ۵ درصدی ثبت شده است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان یادآور شد:مسائلی مانند کاهش تشریفات ازدواج در سایه کروناٰ افزایش مبلغ وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان و مشارکت مجمع خیرین ازدواج برای اولین بار باعث تحقق این آمار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار