دانستنی های جالب درباره دنیای اطراف ما

اطلاعات عجیبی در جهان وجود دارد که ممکن است با دانستن آن ها به وجد بیایید، برخی از این اطلاعات را در این گزارش مطالعه می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیایی که اکنون در آن زندگی می‌کنیم پر از حقایق شگفت انگیزی است که ممکن است شما آن‌ها را نشناسید و آن‌ها شما را به وجد بیاورد. در این گزارش ۱۰ واقعیت شگفت انگیز و جالب را به شما ارائه می‌دهیم.

پرتغال در اصل رنگ سبز داشت

اولین نوع پرتقال‌هایی که از غرب به ویژه از جنوب شرقی آسیا وارد کشور شدند، ترکیبی از نارنگی و پوملو بودند که رنگ سبز داشتند. این پرتقال‌ها با گذشت سال‌ها رنگ خود را از دست دادند و به رنگ نارنجی درآمدند. در حال حاضر یک پرتقال که در مناطق گرم دنیا مانند ویتنام و تایلند کشت می‌شود، در تمام طول زندگی‌اش سبز است.

پرتغال

مساحت کشور روسیه از اندازه پلوتون بزرگتر است

مساحت روسیه حدود ۶۶۰۱۶۶۸ مایل مربع است و روسیه با این منطقه از منطقه پلوتو که ۶۴۲۷۸۰۵ مایل مربع است پیشی می‌گیرد. البته گفتنی است که  دومین کشور جهان از نظر مساحت کانادا است که مساحت آن ۳۸۵۵۱۰۳ مایل مربع دارد.

برج بلند خلیفه

برج خلیفه آنقدر بلند است که می‌توانید در یک روز دو غروب از خورشید را ببینید. غروب خورشید هنگامی که در سطح زمین ایستاده اید اتفاق می‌افتد و سپس اگر از آسانسور تا بالای ساختمان بالا بروید، می‌توانید غروب را دوباره از بالا ببینید.

 

در قطب جنوب منطقه زمانی خاصی وجود ندارد

در قطب جنوب منطقه زمانی خاصی وجود ندارد و این بدان دلیل است که تمام طول جغرافیایی کره زمین در آنجا همگرایی می‌کنند. ایستگاه‌های قطب جنوب از منطقه زمانی کشوری استفاده می‌کنند، یعنی دو ایستگاه نزدیک به هم می‌توانند از دو منطقه زمانی مختلف استفاده کنند.

قطب جنوب

اولین فیلم سه بعدی تاریخ در سال ۱۹۲۲ در سینما‌ها اکران شد

شاید تصور کنید که فناوری سه بعدی چیز جدیدی است، اما وقتی بدانید که اولین فیلم سه بعدی منتشر شده در سپتامبر ۱۹۲۲ قدرت عشق نام داشت که در سینما‌های جهان اکران شد، کاملا نظر خود را تغییر می‌دهید. این فیلم همچنین پایان بسیار ابتکاری داشت، زیرا پایان آن با بستن یک چشم یا چشم دیگر تعیین شد! متأسفانه این فیلم گم شده است و ده‌ها سال است که یافت نمی‌شود!

دوربین قدیمی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.