مراقب کلاهبرداری های تلفنی باشید

یکی از شگردهای کلاهبرداران ارسال پیامک و تماس های تلفنی مبنی بر برنده شدن، خرید یا واریز وجه است.

غلامرضا قنبری راد قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف از جمله شرکت های اپراتور همراه، برنامه های رادیویی، و وعده های وامی مبنی بر خرید یا واریز وجه به حساب شما، ایجاد اشتیاق برای دریافت جوایز و هدایا در مخاطبان می کنند.

او افزود: انجام مصاحبه های تلفنی برای اعتماد سازی، از شگردهای کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه های خود به طرف دستگاه های خودپرداز و به دنبال آن خالی نمودن حساب های بانکی آنها است.

قاضی ویژه فضای مجازی ادامه داد: افرادی با شماره همراه افراد تماس گرفته و خود را مجری یا روابط عمومی رادیو جوان معرفی و او را به امور غیر واقع امیدوار می کنند و مدعی می شوند به خاطر خوش‌حسابی در پرداخت هزینه تلفن، شماره شما را در قرعه‌کشی قرار داده و شما برنده، ۵ میلیون تومان یا مبالغ دیگری و یا هزینه سفر به عتبات عالیات یا کربلای معلی شده اید.

قاضی قنبری راد بیان کرد: سپس فرد را به مصاحبه رادیویی دعوت می کنند. این افراد با عملیات متقلبانه و گمراه کننده قصد هدایت فرد به باجه خودپرداز و برداشت موجودی حساب را دارند.

او تصریح کرد:به پیامک و تماس تلفنی این افراد سودجو و کلاهبردار توجه نکرده، مراقب باشید که قصد فریب شما را داشته و می خواهند شما را به جلو باجه خودپرداز کشانده و با یک سری اقدامات گمراه و اغواکننده موجودی حساب شما را خالی نمایند.

قاضی ویژه فضای مجازی تأکید کرد:اگر قرار است وجهی از بابت برنده شدن فردی در قرعه‌کشی به حسابش واریز یا انتقال یابد به هیچ عنوان نیازی به حضور در جلو باجه خودپرداز نیست.

قاضی قنبری راد اظهار کرد:از قبول درخواست تلفنی یا حضوری افراد ناشناس در خصوص هر گونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و غیره خودداری کنید.


بیشتر بخوانید


 

او افزود:تلفن همراه، اس‌ام‌اس و عابربانک سه ضلع اصلی کلاهبرداری‌ تلفنی است. شیادانی که با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم خیلی راحت حساب‌های بانکی آنها را به بهانه‌های مختلف خالی می‌کنند.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خداوند به راه راست هدایتشون کنه