اهدای ۵ میلیارد ریال به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر

پنج میلیارد ریال با هدف تجهیز دومین بخش پیوند مغز استخوان، از سوی خیرین حوزه سلامت به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر اهداء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست مدیریت بیمارستان آنکولوژی امیر گفت: این مبلغ از سوی خانواده نیکوکار سلامت مرحوم «عبدالرضا اشکبوسی» با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز دومین بخش پیوند مغز استخوان به این مرکز درمانی اهداء شده است.

محمدحسین ورهرام اضافه کرد: در حال حاضر پیوند اتولوگ سلول‌های بنیادی بیمار که از مغز استخوان فرد بیمار خارج می‌شود، در این بیمارستان انجام می‌شود و با اضافه شدن دومین بخش پیوند مغز استخوان، پیوند آلوژن که بیمار سلول‌های بنیادی را از یک اهداء کننده دریافت خواهد کرد، انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه دومین بخش پیوند مغز استخوان با مشارکت «صدیقه کریمی» نیک اندیش حوزه سلامت به یاد پدرش مرحوم «قربانعلی کریمی» ساخته شده، افزود: اکنون با اهدای مبلغ پنج میلیارد ریال، تجهیز این بخش درمانی آغاز شده است.

ورهرام تاکید کرد: پیوند اتولوگ و آلوژن سلول‌های بنیادی می‌تواند درمان موثری برای افراد مبتلا به سرطان باشد و ساخت و تجهیز بخش پیوند مغز استخوان، گامی بزرگ در عرصه درمان و معالجه این بیماران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار