آزادی ۱۰۰ زندانی در استان فارس در قالب پویش نذر رهایی

مسئول بسیج حقوقدانان فارس سپاه فجر فارس، گفت: تا کنون ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده و یکصد زندانی دیگر نیز تا پایان امسال در قالب پویش نذر رهایی آزاد می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فاضل علیزاده مسئول بسیج حقوقدانان فارس سپاه فجر فارس، بیان کرد: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پویش نذر رهایی از هفته بسیج آغاز شد و مرحله اول که در دی‌ماه امسال و همزمان با  سالروز شهادت سردار دل‌ها برگزار شد، منجر به آزادسازی ۱۶۳  نفر از این زندانیان در استان فارس شد.

او، تصریح کرد: مرحله دوم  طرح پویش نذر رهایی در دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س) با آزادی ۱۱۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و ۱۲۵ نفر زندانیان عمد انجام شد.

 علیزاده، ادامه داد: در دو مرحله گذشته  ۷۶ جلسه با سازمان‌ها و ادارات و نهاد‌های مرتبط، ۸۰ مکاتبه با خیران، نهاد‌ها و سازمان‌ها  انجام شد که منجر به آزادسازی  ۴۰۱ نفر تا کنون شده است که به همین منظور یک هزار و ۲۳۵ نفر از زندانیان تحت مشاوره حقوقی حقوقدانان بسیجی استان قرار گرفتند.

مسئول بسیج حقوقدانان فارس سپاه فجر فارس، افزود:  بالغ بر ۵۰۰ بسته معیشتی نیز به خانواده‌های زندانیان معسر به ارزش ریالی  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تقدیم شد.

او، اضافه کرد: تیم دندان‌پزشکی با مشارکت بسیج جامعه حقوقدانان  و همراهی بسیج جامعه پزشکی فارس، در  طرح  پویش نذر رهایی  زندان مرکزی شیراز حضور یافتند و ۹۴۸ زندانی را به صورت رایگان تحت درمان دندان‌پزشکی قرار دادند.

علیزاده، اظهار کرد: در اجرای  طرح پویش نذر رهایی خیران استان فارس، بسیجیان، اصناف و بازاریان، کارگران، ورزشکاران، اساتید، بسیج جامعه زنان و هنرمندان و مداحان و دیگر قشرها در آزادی زندانیان مشارکت داشتند.

مسئول بسیج حقوقدانان فارس سپاه فجر فارس، گفت: در ۱۳ اسفندماه هم هیئت زورخانه‌ای استان فارس جشن گلریزانی برگزار و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری کرد که منجر به آزادی ۱۰ زندانی شد.

او، بیان کرد: خیران در استان فارس از جمله امام جمعه شهر شیراز و نماینده، ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری، و اعضای شورای شهر شیراز  مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال جهت آزادی یکصد زندانی اختصاص یافت و استاندار  فارس نیز با استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران و دفاتر تسهیلگری، قول آزادی یکصد زندانی را تا پایان امسال دادند که انتظار می رود  این عدد محقق شود و شاهد آزادی این زندانیان در آغاز سال جدید و برگشت آنان به آغوش خانواده باشیم.

علیزاده، با بیان اینکه میزان کل بدهی ۴۰۱ نفر زندانی آزاد شده تا کنون، حدود ۵۴۵ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: با توجه به همکاری خیران و شورای حل ا ختلاف، حکمین قرآنی، ستاد دیه و سازمان زندان‌ها و بسیجیان، از مبلغ ۴۳۳ میلیارد ریال آن گذشت شد که ۱۱۲ میلیارد ریال آن  برای آزادی این تعداد از زندانیان پرداخت شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.