سالار آملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیش از ۴۰ دانشگاه ایرانی در دنیا نمونه هستند/ تحصیل ۵۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: بیش از ۴۰ دانشگاه ایرانی جزو دانشگاه‌های برتر جهان هستند و به همین علت در پذیرش دانشجویان خارجی با موفقیت عمل کرده ایم.

حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۸ هزار و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف، تحصیل می‌کنند.

او افزود: دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می‌کنند بعد از بازگشت به کشور خود می‌توانند تمامی دستاورد‌های علمی شان را مورد استفاده قرار دهند و باعث توسعه زبان فارسی شوند.

سالارآملی تصریح کرد: اگرچه ویروس کرونا باعث کاهش تبادلات علمی در سطح بین المللی شده است، اما وزارت علوم و دانشگاه‌های جهان توانسته اند با شیوه‌های متفاوت مجازی آموزش‌های خود را به دانشجویان خارجی و داخلی بیاموزند و مانع جلوگیری از پذیرش دانشجویان خارجی در کشور نشوند.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت علوم افزایش تعداد دانشجویان خارجی است، تاکید کرد: وزارت علوم در سال‌های اخیر برای پذیرش یا جذب دانشجویان خارجی فعالیت‌های زیادی انجام داده است و با توجه به اعتبار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما در سطح بین الملل که به یک برند تبدیل شده است باید تعداد این دانشجویان را افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: بیش از ۴۰ دانشگاه ایرانی جزو دانشگاه‌های معتبر دنیا هستند و در کشور‌های اسلامی به عنوان نمونه شناخته شده اند و همین عامل باعث شده تا در جذب دانشجویان خارجی با موفقیت عمل کنیم.

سالار آملی درباره میزان ملاک جنسیت در پذیرش دانشجویان خارجی اظهار کرد: ملاک جنسیت در جذب دانشجویان خارجی به هیچ عنوان برای وزارت علوم و جمهوری اسلامی ایران ملاک نیست و علاقه مندان می‌توانند برای تحصیل در کشورما اقدام کنند چرا که این عامل باعث توسعه زبان فارسی به واسطه دانشجویان بین المللی در کشور‌های جهان خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: تحصیل در ایران از سوی وزارت علوم متناسب با آموزه‌های دینی برای تمامی دانشجویان خارجی، مذاهب مختلف، نژاد‌های گوناگون و ... مهیا شده و به تمامی این دانشجویان با دیدگاه روشن و مثبت نگاه می‌کنیم و برای پذیرش آن‌ها آمادگی‌های لازم را در دانشگاه های ایران داریم.

گزارش از مریم علیاری

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.