مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان بازداشت شد

دادستان کرمان گفت: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان به اتهام فساد اداری بازداشت شده و پرونده وی در حال تحقیقات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سالاری دادستان کرمان در جلسه شورای معاونین و ستادی دادسرای مرکز استان در جهت هماهنگی و تسریع مبارزه با فساد اداری و اجرایی گفت: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان به اتهام فساد اداری بازداشت شده و پرونده وی در حال تحقیقات تکمیلی است.

او افزود: از ابتدای امسال برای حدود ۵۰ مدیر و معاون، بخشدار و فرماندار تشکیل پرونده شده که از این تعداد حدود ۲۰ نفر آنها مدیرمسئول بودند که بازداشت شده اند و حدود ۵۹ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شده است.

دادخدا سالاری  تصریح کرد: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته اند.

او اظهار کرد: در خصوص برخی از این مدیران با توجه به اهمیت موضوع اتهامی و وجوه غیر قانونی تحصیل و تصاحب شده، قرار بازداشت موقت صادر شده و ۲۰ نفر از این افراد بازداشت گردیده اند.

دادستان مرکز استان کرمان تصریح کرد: متهمان احضار شده در سمت‌های مختلفی از جمله فرمانداران سابق، شهردار، بخشدار، مدیر کل، معاون مدیر کل، رئیس اداره، رئیس شورا، کارمندان دولتی، عضو شورا، ذیحساب، کارشناسان و مدیران بانکی و بیمه‌ای و کارشناسان رسمی دادگستری بوده اند.

سالاری با تاکید بر این مطلب که برخورد با اتهامات افراد و مدیران در اسرع وقت انجام می‌شود، اظهارداشت: برای برخورد سریع و قاطع با هرگونه جرم، امر تعقیب به زمان بعد از مسئولیت افراد موکول نمی‌شود و از این رهگذر از ارتکاب جرم به وسیله سایر افراد نیز جلوگیری شده و جنبه پیشگیری از وقوع جرم به دست سایر افرد نیز حفظ می‌شود.

اوبا تاکید براین مطلب که رسیدگی فوری و قاطع به جرایم مفاسد اداری عامل مهمی در پیشگیری محسوب می‌شود، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدانه بازپرسان و قضات ویژه، سربازان گمنام امام زمان (عج)در اداره کل اطلاعات، اداره کل بازرسی استان کرمان، سازمان اطلاعات سپاه ثارالله، پلیس اقتصادی و گزارشات مردمی ۲۰ نفر از مدیران و مسئولان متخلف بازداشت و قانون در خصوص آنان اعمال و اجرا گردیده است.

دادستان مرکز استان اضافه کرد: پارسال با پیگیری‌های مستمر دادسرای کرمان مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق و عوارض گمرکی به بیت المال اعاده گردیده است و طی چند ماه اخیر نیز با اقدامات و تمهیدات انجام شده در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسرا، قریب ۶۰۰ میلیارد ریال از وجوه و اموال دولتی به بیت المال اعاده و ۹ واحد آپارتمان و ۳۷ سکه بهار آزادی و همچنین یک قطعه زمین مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال از متهمان کشف و توقیف شده است.

سالاری افزود: براساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه هیچ متخلفی در هیچ پست و مقامی حاشیه امنی نخواهد داشت و خط قرمز دستگاه قضایی، اجرای قانون و مبارزه با فساد در هر سطح و جایگاهی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۵:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
مگه پولی تو کشور مونده که اینا دارن می برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا خیلی هست
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۱:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
تو این کشور چه خبر ه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۷ تير ۱۴۰۲
مبارزه با فساد